2009. december 28., hétfő

Spenótos lazacfilé levelestésztában sütve



Ez a finom étel volt nálunk 24.-én a "gyors" ebéd. Az utolsó pillanatban mégis sikerült friss lazacot beszereznünk (nagy nehezen, már a 3. üzletet végigjárva), így nem kellett ezen tervemről lemondani, hogy 'márpedigcsakazértis' ezt fogunk enni, ha törik, ha szakad... De nem szakadt (csak az idegállapotom lett viseltes kissé), így elkészülhetett. Már csak magam miatt is beírom, hogy máskor tudjam hogyan készítettem, és hogy mit csinálnék kicsit másképp. Végül is mindennel elégedett voltam. Egy dolgot rontottam el egy kicsit: fagyasztott spenótlevelekből készítettem és nem olvasztottam fel előre, így a belőle "kiáramló" lé kissé eláztatta a tésztát, még úgy is, hogy előtte lepároltam kevés vajban és nem a levével együtt tettem rá a tésztára. De ez a hiba könnyen orvosolható. Egyszerűen máskor lesz annyi eszem, hogy előtte kiolvasztom a spenótot és úgy forgatom át egy egészen kevés fokhagymás vajban. Ha friss spenótból készítjük, akkor ráadásul ez már nem is probléma. Ami mindenképp hasznos mozzanat, az a tészta tetején ejtett néhány vágás keresztben, ahol nagyszerűen távozni tud a gőz, így a tészta is ropogósabbra sül. Kinézetre talán nem a legtökéletesebb, de először próbálkoztam vele, így sikerült.
Hozzávalók:
  • kb. 50 dkg lazacfilé
  • kb. 45 dkg-os levelestészta
  • kb. 30 dkg fagyasztott leveles spenót (én a Tesco-ban találtam ilyet 450 g-os kiszerelésben)
  • 1 közepes szál sárgarépa
  • 1 közepes cukkini
  • kb. 10 dkg reszelt mozzarella (nem a lében árult)
  • 2 gerezd fokhagyma
  • só, frissen őrölt bors
  • fél citrom leve
  • kevés vaj és olívaolaj
  • a kenéshez: 1 tojás
A halat megfosztom a bőrétől, majd az esetlegesen benne maradt szálkákat, akár egy szemöldök csipesz segítségével kiszedem. Felvágom kb. 4 cm vastag szeletekre, kissé sózom, borsozom, majd egy egészen kevés citromlevet csepegtetek rá, és félreteszem pihenni. A sütőt bemelegítem 200 fokra. A répát megtisztítom és nagy lyukú reszelőn lereszelem. A cukkinivel ugyanígy járok el, de a zöld héjának csak a felét távolítom el. A zöldségeket egy kevés vajon, kissé sózva, borsozva, kb. 5 perc alatt megpárolom. A kiolvadt spenótot egy kevés fokhagymás vajon átpárolom, majd ha kissé hűlt már, belekeverem a reszelt sajtot. A levelestésztát vékonyra nyújtom, a közepére halmozom a spenótot, és a zöldségkeverék felét. Hosszában ráfektetem a lecsepegtetett halszeleteket (a tészta két hosszanti végén is maradjon néhány centi szabadon), majd ennek a tetejére halmozom a maradék zöldséget és sajtos spenótot. A tészta széleit bekenem felvert tojással, majd ráhajtogatom a zöldséges lazacra. Először a hosszanti oldal egyikét, erre rá a két rövidebb oldalon szabadon maradt rész, végül a másik hosszabb résszel teljesen befedem a tetejét. Bekenem mindenhol a maradék tojással, keresztben ejtek pár vágást a tetején (hogy a gőz távozni tudjon és ne áztassa el a tésztát) majd a sütőbe tolom és kb. 30-35 perc alatt megsütöm.
Tálalás előtt néhány percet célszerű pihentetni. Ill. ezt az összeállítós részt célszerű, már a sütőpapírral kibélelt tepsin elkövetni. Különben pakolhatjuk át a két szabad kezünkkel a nagy batyut, ha ez későn jut eszünkbe (mint én is).

Tipp:
Készíthetünk kisebb egyszemélyes adagokat.


Nincsenek megjegyzések: