2009. december 17., csütörtök

Paprika, vagy paradicsom-confit

Ezt a receptet még nyáron próbáltam ki először, de akkor paradicsomból. Minap pedig vacsorára kaptam elő a pritaminparikás változatot, hogy kicsit feldobjam vele a sajtos kenyeremet. És akkor eszembe jutott, hogy ez is nagyon jó ajándék lehet akár a fa alá (persze máskor is). Hamar elkészül, és tapasztalatom szerint úgy 2-3 hétig vígan elvan a hűtőben. Így télvíz idején lehet, hogy érdemesebb paprikából készíteni, mert az kicsit ízletesebb. Én ilyenkor abból is a pritaminparikát ajánlom leginkább, bár biztosan nagyon finom a kaliforniai testvéréből is. A recept egyébként az egyik kedvenc vegetáriánus recepteskönyvemből származik, ahonnan a Különleges káposztaleves is. Nagyon jól fel lehet dobni vele egy szendvicset, vagy grillezett zöldséget, húst, de tésztamártásnak is remek. Én annyit módosítottam a recepten, hogy olívaolajat is adtam hozzá a végén, mert így nekem finomabb ill. tovább is eltartható.
Hozzávalók (1 db 2-2,5 dl-es üveghez):
  • kb. 4-5 db pritaminpaprika vagy kb. 25 dkg paradicsom
  • 1 vörös, vagy lilhagyma
  • 1 evőkanál méz
  • 3 evőkanál gyengébb fehérborecet (én rosso-t használtam)
  • 1 jó nagy evőkanál aprított friss (nekem mindig van a fagyasztóban aprított állapotban) petrezselyem (vagy korianderzöld)
  • só, frissen őrölt bors
A paradicsomot vagy a paprikát megmossuk, kicsumázzuk, majd feldaraboljuk. A paprikákat kicsi kockákra vágjuk, a paradicsomot lehet picit nagyobbra is (koktélparadicsomból is készíthetjük). A vöröshagymát is megpucoljuk, és vékony félkarikákra vágjuk, amit szintén elfelezhetünk. A mézet egy kis lábasban beforraljuk, vagyis karamellizáljuk. Rádobjuk a hagymát és kb. 1 percig kevergetve pirítjuk benne. Hozzáadjuk az ecetet, és 2-3 pericg pároljuk benne a hagymát. Hozzáadjuk a paradicsomot, vagy a paprikát és kb. 4-5 percig főzzük. A paradicsomnak elég rövidebb, a paprikának kicsit hosszabb idő kell, bár egy kicsit érdemes megőrizni a roppanósságát. Sózzuk, borsozzuk ízlés szerint. Legvégül belekeverjük a frissen felaprított fűszernövényt, majd annyi olajat öntünk hozzá, hogy kissé ellepje. Forró vízzel alaposan elmosott üvegbe töltjük. Ha nem használjuk fel egyszerre, tartsuk be, hogy mindig tiszta kanállal nyúlunk bele, mert így tovább tartható, hiszen az ecet és az olaj tartósítja valamennyire (persze a forró vízben csírátlanított üveg is ezen segít).

Nincsenek megjegyzések: