2009. december 15., kedd

Röszti gorgonzolás mártogatóssal

Erről az ételről a kép úgy eltűnt a fotómasinámról, ill. a memóriakártyáról (persze sok-sok más képpel együtt), mintha sose lett volna ott. Nem tudom mi történik ezekkel a szerkezetekkel ilyenkor, de inkább már nem is bosszankodom miatta! Fotó helyett inkább halgassátok meg azt a számot, amit egyébként nagyon szeretek, de most a címe is aktuális. Mert ez már az volt nekem: csepp a tengerben! Bízom benne, hogy a jövő év sokkal, de sokkal jobb lesz! Kicsi bosszúságok jöhetnek, de ne eeeeennnyiii!!!!
És a recept: hát ezt sem ma készítettem, hanem még a múlt héten, de mostmár esély sincs rá, hogy fotót eszkábáljak hozzá, úgyhogy közzé teszem anélkül, mert azért finom volt. És mi történik, ha találkozik egy svájci és egy olasz? Összerakják amijük van, és lakmároznak egy jót belőle! Szerintem nem rossz párosítás! Kerekíthetünk még hozzá egy könnyed kis salátát is pl. jégsalátából, paradicsomból kevés olívaolajból és balzsamecetből.

Röszti

Hozzávalók:
  • kb. 8 szem közepes burgonya (igazából nem mértem)
  • 1 kisebb fej hagyma
  • 1 tojás
  • 2 evőkanál étkezési keményítő
  • só, bors
  • kevés olívaolaj

A burgonyákat megtisztítom, nagy lyukú reszelőn lereszelem, kissé besózom, majd állni hagyom. Addig a hagymát megtisztítom, majd nagyon apróra vágom, vagy aprítóba teszem és összedarabolom. A burgonyát kissé kinyomkodom, majd hozzákeverem a hagymát, a keményítőt, megborsozom, ill. ha kell még kissé sózom is. Én pizza sütő tepsiben készítettem, ami bár teflonos bevonatú, én azért egy kissé kiolajoztam és úgy nyomkodtam bele a masszát, szép egyenletes rétegben. Az egészet 180-190 fokra előmelegített sütőben szép aranybarnára sütöttem.

Gorgonzolás mártogatós

A hozzávalók aránya természetesen nem szentírás. Én éppen csak azért csináltam ennyiből, mert ennyi maradék gorgonzolám volt itthon. És nyugodtan lehet túró nélkül is készíteni, bármilyen márványsajt vagy rokfort hozzáadásával.

Hozzávalók:

  • 100 g gorgonzola
  • 150 g túró (nekem házi, éppen ezért krémesebb is, de a dobozos túrók általában krémesebbek)
  • kevés fokhagyma (vagy granulátum ízlés szerint, de szerintem nem nagyon fogunk utána csókolózni úgysem)
  • kb. 3 evőkanál tejföl
  • pici só és bors

A fenti hozzávalókat egy villával alaposan összenyomkodom, kevergetem. Kissé hagyom összeérni az ízeket és már kész is. Persze kenyérre kenve is finom, nem csak a röszti tetejére.

Nincsenek megjegyzések: