2009. december 22., kedd

Szegfűszeges-narancsos keleti csemege

Ennek a finomságnak a receptjére még vagy 2 évvel ezelőtt leltem rá a neten. Én némileg módosítottam az alaprecepten, hogy most egy kissé karácsonyi hangulatú legyen. Egyébként eredetileg nem kell bele semmiféle fűszer, és én kandírozott narancshéjat tettem bele, mazsola helyett. Ja, meg egy kicsivel több kakaóport és kevesebb ostyát. De a lényeg tulajdonképpen ugyanaz! Nagyon hamar elkészül és egyszerű, úgyhogy még bőven belefér karácsony előtt! Csak arra kell várni, hogy kihűljön és összeálljon az egész! Hogy mitől keleti? Fogalmam sincs! De azóta én már többféle elnevezéssel is találkoztam.
Hozzávalók:
  • 250 g vaj
  • 200 g porcukor
  • 2 csomag főzős csokis pudingpor
  • 2 tojás kissé elkeverve
  • 3 evőkanál kakaópor
  • 100 g kandírozott narancshéj (kockára vágva)
  • 2 evőkanál tejszín
  • 4 lap ostyatortalap összetörve (ne túl kicsire)
  • kevés rumaroma vagy igazi rum
  • 1 teáskanál őrölt szegfűszeg
Vízgőz felett összeolvasztom a vajat a porcukorral. Habverővel folyamatosan keverve hozzákeverem a kakaóport és a pudingport. Ízesítem a szegfűszeggel és a rumaromával, hozzáadom a tejszín, majd a tojást és alaposan összekeverem, majd pár percig még hagyom a vízgőz felett. Hozzáadom a narancshéjat és az összetört ostyát, majd egy folpackkal kibélelt őzgerinc vagy hosszúkás formába öntöm a masszát, a tetejére is ráhajtom a fóliát és hűvös helyre teszem pár órára. Ezek után éles késsel, vékonyra szeletelve tálalom.

Nincsenek megjegyzések: