2009. december 10., csütörtök

Paradicsomos fehérbabsaláta, kakukkfüves csirkemellel


Ismét egy nyáron készített, ízeiben is a nyarat idéző étel. Legalábbis számomra. De mégsem mondanám, hogy kifejezetten csak nyári étel. Igaz a paradicsomnak már nincsen szezonja, de pár darab belefér még szerintem mindenkinek. Pláne úgy, hogy felturbózzuk kissé az ízét, amiből így tél derekán nem túl sok jut ugye szegénynek. Saját kreálmány ismét , szerintem nagyon finom (és azok szerint is, akik kóstolták). A képen látható, hogy némelyik babszem sötétebb, mint a többi. Ez azért van, mert amikor előszőr készítettem a bab egy része, fejtett bab volt. De másodszorra már sima konzervből készült, így sokkal egyszerűbb.

Hozzávalók:
  • 4 szelet csirkemell filé
  • kakukkfű
  • fokhagymagranulátum
  • füst ízű só (természetesen a sima is jó, én ezt egyébként már régóta kutattam, s végül a Vámház krt.-i Csarnok alagsorában található "fűszeres" boltban leltem rá, ezzel egyébként faszénen való sütés nélkül is elő lehet csalogatni "grilles" ízeket)
  • frissen őrölt bors
  • olívaolaj
A salátához (ebből kiadós adag lett nekem, úgyhogy felezhetjük nyugodtan):
  • 1 nagyobb vagy 2 kisebb fej lilahagyma
  • 2 doboz konzerv fehérbab (így a leggyorsabb)
  • 4-5 szem kisebb paradicsom
  • 2 evőkanál világosabb balzsamecet (nálam rosso, az Aldiban vettem, ennek hiányában jó a fehérborecet is)
  • 6 evőkanál olívaolaj
  • kevés a konzerv levéből
  • pici só, frissen őrölt bors
  • kb. 1 teáskanál borsikafű (vagy ízlés szerint)
A csirkemellet ízlés szerint befűszerezem, rövid ideig hagyhatom állni is. Addig összeállítom a salátát amivel szintén nincs sok probléma. A hagymát megpucolom, félbevágom, majd vékonyan felkarikázom. A paradicsomoknak kivágom a zöld részét (brrrr, de utálom, ha valaki rajta hagyja), majd feldarabolom kb. 1x1 centis kockákra. Szóval nem túl nagyra, de ne is túl kicsire. A babot leszűröm, az egyik konzerv levét felfogom egy pohárban. Egy tálban összekeverem a babot, a paradicsomot és a hagymát. A konzerv levéhez hozzáteszem az ecetet, az olívaolajat, kevés sót, borsot és a borsikafüvet, majd alaposan összekeverem és hozzáöntöm a salátához, majd azzal is átforgatom. Lefedem. Amíg sül a hús, hagyom összeérni az ízeket a hűtőben. A húshoz felmelegítek egy enyhén kiolajozott serpenyőt, majd pár perc alatt mindkét oldalán megsütöm a húsokat. Ne szárítsuk ki! Tényleg elég pár perc! A frissen sült húst, a salátával tálalom, ropogós héjú kenyér kíséretében.

Nincsenek megjegyzések: