2008. november 27., csütörtök

Fűszeres, krémes leves

Nagyon szeretem a forralt bort, legyen akár fehér-, vagy vörösborból. Szeretem a fűszerességét, a melegségét. Csodás téli hangulata van. Ennek jegyében alkottam meg ezt a levest, ami szerintem akár karácsonyra is remek. Nem bonyolult, és gyorsan elkészíthető. És ami fontos, nincs benne egy csepp alkohol sem, így akár gyerekeknek, és autózó felnőtteknek is adható.

Hozzávalók kb. 4 személyre:

  • 1 liter almalé, ha hígabbra szeretnénk mehet bele kicsivel több is (a Lidl-ben 169,-Ft-ért nagyon finom kapható és persze 100 %-os)
  • fűszerek ízlés szerint (Nálam: egész fahéj, szegfűszeg, citrom-, és narancshéj, kevés gyömbérpor. Ezek helyett használhatunk kész forralt bor, vagy puncs fűszerkeveréket is.)
  • ízlés szerint barna nádcukor (de lehet helyette gyümölcscukrot is használni)
  • 1 tasak Bourbon vaníliáscukor
  • egy kevéske rumaroma
  • 1 csomag főzős, Bourbon vaníliás vagy tejszínes pudingpor
  • kevés tej
  • a tálaláshoz sűrű tejszín

Az almalevet felforraljuk a fűszerekkel, és a kétféle cukorral. A fűszerekkel óvatosan bánjunk, mert ha túl sokat teszünk bele "fullasztóvá" válhat ez az egyébként simogatóan, selymes leves. Ezalatt a pudingport kikeverjük pár kanál tejjel, vagy használhatunk ehhez is almalevet. Ha az almalé kellőképpen átvette a fűszerek ízét, átszűrjük. Vagy ha volt annyi eszünk eleve teatojásban tettük bele a fűszereket. Én nem így tettem, tehát megszabadítottam ezt a csodás, sötét karamell színű levet a fűszerdarabkáktól, majd habverővel folyamatosan keverve hozzáadtam a kikevert pudingport és kissé besűrítettem. Ez pár perc alatt megvolt. A tálaláshoz tálkákba merem és a sűrű tejszínnel mintát rajzolok a tetejére.

Nincsenek megjegyzések: