2008. november 12., szerda

Citromos muffin



Ez egy gyorsan és könnyen elkészíthető sütemény (mint általában a legtöbb muffin). A végeredmény pedig egy üdítően citromos sütemény. A recept Nigella Lawson Egész évben nyári ízek c. könyvéből való, melyet ajándékba kaptam, a többi, igen tetemes mennyiségű recepteskönyvem, újságom és gyűjteményem mellé. Most az eredeti receptet írom le, de én csak fele mennyiséget készítettem el, lévén, hogy csak ketten vagyunk most rá. Így 24 kicsi muffin lett belőle. Ebből a mennyiségből 24 nagy muffin lesz.

Citromos muffin
Hozzávalók:
  • 25 dkg sütőporos liszt (ez nálam kb. 2/3 rész rétesliszet, 1/3 rész sima lisztet jelentett 2 teáskanál sütőporral, és 1/2 teáskanál szódabikarbónával keverve)
  • 25 dkg nagyon puha vaj
  • 25 dkg finom szemű kristálycukor (én gyümölcscukrot tettem bele és egy kevés folyékony édesítőt)
  • 4 tojás
  • 1 teáskanál citromolaj (én ezt az anyukám receptje által elkészített, cukorban eltett citromhéjjal (recept később) és egy kevés citromlével helyettesítettem, adagolása: ízlés szerint)
  • 2-3 evőkanál tej (szerintem jót tesz neki, ha valami savanykásabb tejterméket választunk, én pl. joghurtot tettem bele)
Én a következőképpen készítettem: előmelegítettem a sütőt légkeverésen 160 fokra. Addig elektromos habverővel jó habosra kevertem a tojásokat egy csipet sóval, 2 teáskanálnyi vaníliáscukorral (ezt sem írta a recept, de gondoltam ártani nem árt), citromlével, cukrozott citromhéjjal, és a cukorral és édesítővel. Hozzáadtam a nagyon puha vajat, majd fokozatosan belekevertem a sütőporral és szódabikarbónával átszitált lisztet és a joghurtot. Ezt már fakanállal tettem. Ezek után kiadagoltam a masszát a roppant praktikus szilikon sütőformába és mehetett a sütőbe. Az eredeti recept 200 fokra (sima, nem légkeverés) írja 20 percig sütni. Hát én 160 fokon (légkeverésen) sütöttem kb. 15 percig és bőven elég volt, de mindenki a saját sütője ismeretében süssön. Végül készítettem rá egy citromos mázt (porcukor + citromlé óvatosan adagolva, amíg jól kenhető, de sűrű masszát kapunk). Így is nagyon jó, de a máz nélkül is nagyon finom, puha, kellemesen citromos sütemény.

Nincsenek megjegyzések: