2008. november 12., szerda

Házassági évfordulós menü: kukorica-krémleves, paradicsomos-mozzarellás csirkemell pestós burgonyapürével és szív alakú csokitálkában tálalt tejszínes gesztenyekrém

(Fotó: 2012-ben készült)

November 11.-én volt Másik Felemmel a 2 éves házassági évfordulónk (ennél sokkal régebb óta együtt vagyunk már ugyan :) ). A menü a következő volt:

Leves:      Kukorica-krémleves szalonnával
Főétel:     Paradicsomos-mozzarellás csirkemell pestós burgonyapürével
Desszert:  Szív alakú csokitálkában tálalt tejszínes gesztenyekrém

A leves receptje az amit most közzé kívánok tenni. Na nem mintha a többi nem lenne még említésre méltó sem, főleg, hogy némi bénázással ugyan, de saját kezűleg készítettem el a szív alakú csokitálkákat is (némi olvasztott csokoládé és egy szív alakú szilikon muffin sütőforma segítségével). Nagyon finom és laktató leves! Egy kis pirított zsemlekockával én simán jóllaktam vele másnap ebédnél.

Kukorica-krémleves szalonnával
Hozzávalók:
  • 2 doboz (285 g-os) csemege kukorica (használhatunk mirelitet is helyette, szezonban pedig frissen főzöttet is akár)
  • 1,5 l zöldségleves (nálam ízfokozó nélküli, bio)
  • 1 közepes vöröshagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • egy csipet Cayenne-i (bors) paprika + a tálaláshoz egy kevés (vagy használhatunk csili pelyhet is)
  • 1/2 csokor petrezselyemzöld
  • kb. 4 szelet bacon
  • 3 dkg vaj
  • 3 dkg liszt
  • kb. 1 dl tejszín vagy tejföl (az eredeti recept ezt nem írta)
  • só, frissen őrölt bors
A felkockázott szalonnát megpirítom, majd kiszedem és félreteszem, amíg elkészül a leves. A kiengedett zsiradékhoz hozzáadom a vajat és megfonnyasztom rajta a felaprított hagymát. Hozzáadom a fokhagymát és a kukoricát, majd fedő alatt párolom egy kicsit (itt ha kell kivehetünk a kukoricából egy keveset a tálaláshoz), közben fűszerezem, de sót még nem teszek bele, csak a végén, amennyiben igényli. Ezek után rászórom a lisztet és egy kissé megpirítom, majd felengedem a forró zöldséglevessel, és forralom egy keveset. Én ezek után öntöttem hozzá egy kevés tejszínt, hogy lágyítsak kicsit az egészen. Ezek után jöhetett a pürésítés a botmixerrel. Ha valakit zavar benne a kukorica héja ezen a ponton át is szűrheti a levest, hogy még krémesebb legyen. Ezután még  egyet forraltam rajta, majd tálaltam. A levest tálba szedtem, tetejére kevés kukorica, bacon, cayenne-i paprika jön és ahogy anyukám mondaná egy kis tavasz, vagyis aprított petrezselyemlevél.

Tipp: 
Próbáljuk ki úgy is, hogy meggrillezzük egy kis sóval, borssal, vajjal a kukoricát, és így készítünk belőle levest. Igen aromás lesz, és nagyon jót fog tenni neki a füstös íz!





Nincsenek megjegyzések: