2008. november 19., szerda

Couscous, avagy kuszkusz paradicsomos cukkiniraguval

Nemrég vettem egy jó pár cukkinit, mert jó áron adták és szép is volt, és még zsenge is. Gondoltam jó lesz belőle egy pár adag főzelék az én Prüntyőmnek. Na de nem 1,5 kilóból. Így hát maradt egy pár, gondoltam ebédre kellene kezdeni valamit belőle. Volt néhány darab paradicsom is a hűtőben. Már jött is az ötlet: paradicsomos-cukkinis zöldségragu, csak úgy á la Ildinyó. De mit kellene hozzá csinálni köretként, ami gyorsan meg is van (lehetőleg, amíg még alszik a Cseppem)? A tésztát elvetettem, pedig az kézen fekvő lett volna, de előző nap azt ettünk. Hát így maradt a kuszkusz. Bár eredetileg a robosztusabb bulgurral szerettem volna, de mint kiderült nem az volt itthon. A lenti recept kb. 3-4 személyre szól.

Hozzávalók a kuszkuszhoz:
  • 1 nagy bögre kuszkusz (kb. 2,5 dl-es bögre)
  • 1 nagy bögre víz
  • 1 evőkanál olívaolaj
A vizet felforralom, hozzáadom a sót és az olajat, összekeverem a kuszkusszal és lefedem. Közben villával egyszer-egyszer átkeverhetem, hogy ne ragadjanak össze a szemek. Addig hagyom pihenni, amíg elkészítem a ragut hozzá.
Hozzávalók a paradicsomos cukkiniraguhoz:
  • 1 fej hagyma (lehet lila is)
  • 3 gerezd fokhagyma
  • kb. 50 dkg cukkini
  • kb. 50 dkg paradicsom (lehet hámozott konzervparadicsomot is használni)
  • kb. 2 evőkanál sűrített paradicsom (tubusost használni a legegyszerűbb ilyen esetben)
  • só, frissen őrölt bors
  • kevés szárított bazsalikom (de lehet friss is, csak azzal kicsit másabb ízű lesz)
  • 1 nagy csokor friss petrezselyem
  • olívaolaj
A  hagymát felkockázom, elkezdem pirítani az olajon, hozzáadom a kisebb kockákra vágott cukkinit, majd hozzányomom a fokhagymákat is. Pár perc alatt átpirítom kissé fedő nélkül. Hozzáaadom a felkockázott paradicsomot is (ha vastagabb héjú, előtte hámozzuk inkább meg), majd sózom, borsozom, beleteszem a szárított fűszert, sűrített paradicsomot, majd fedő alatt átpárolom az egészet. Közpen felaprítom a petrezselymet és a legvégén hozzáadom a raguhoz, majd újra lefedem egy kicsit, hogy a gőzben kissé összeessen, de ekkor már nem kell főzni. A villával átkevert, kissé fellazított kuszkusszal tálalom. Laktató, mégis könnyű étel, és egy kis nyár a télben.

Tipp:
Egyéb friss zöldfűszert is adhatunk hozzá (ill. szárítottat is), pl.: kakukkfű, oregánó stb.
Ez a ragu hidegen is nagyon finom, egy kis fokhagymás-olívaolajos pirítósra/bruschettára halmozva.

Nincsenek megjegyzések: