2008. november 13., csütörtök

Narancsos kalács

Isteni finom ez a kalács. Engem egy kicsit a Panettonéra emlékeztet. Persze azt nehéz lenne akár megközelíteni, hát még felülmúlni. Cseppet sem mellesleg a Panettonét, az olaszok gazdag, karácsonyi kalácsát én nagggyon-nagggyon imádom, és egyszer talán majd meg is próbálkozom vele. De egyelőre jöjjön ez a számomra könnyebb változat, aminek a receptje a Nagy süteménykönyvből való.

Hozzávalók:
  • 2 dl kefír (szerintem joghurttal is jó)
  • 1 narancs leve és lereszelt sárga héja (én ezt narancslével és házi gyártású, cukorral eltett, reszelt narancshéjjal helyettesítem)
  • 3 evőkanál méz
  • 2 dkg élesztő
  • csipetnyi só
  • 45 dkg finomliszt
A hozzávalókat dagasztógépbe tesszük és 15-20 perc alatt megdagasztjuk. Letakarva megkelesztjük. Én a kenyérsütőgép gyorsdagasztó programjára tettem, ami nálam 45 perc, így az első két lépést elvégezte helyettem a gép. A gépből kivéve átgyúrjuk és egy sütőpapírrral bélelt (szerencsésebb, akinek szilikonformája van) hosszúkás formába tesszük. A tetejét tejjel megkenjük, majd előmelegített sütőben 180 fokon 40-45 percig sütjük. A formából kiborítva hagyjuk kihűlni. Én még tettem bele kandírozott narancshéjkockákat is (Tesco-ból való, és szerintem teljesen rendben van). Aki szereti mazsolával is dúsíthatja (az én párom nem igazán rajong érte, így kihagytam).
Most hogy nézem a receptet beugrott, hogy mintha egy kevés (talán 5-6 dkg) olvasztott vajat is tettem volna bele annak idején. Így viszont mehet bele egy kicsivel több liszt.

Nincsenek megjegyzések: