2008. november 24., hétfő

Gubakenyér, avagy maradék kifli-, kenyérhasznosítás...

Ma olvastam egy receptet Dolce Vitánál a Kenyér gnocchiról. Ezt a receptet lásd itt: http://fozzunkolaszul.blogspot.com/. Erről nekem egyből eszembe jutott az egyik maradék kenyér (kifli, zsemle) hasznosító receptem, amelynek az alapjait én még az Apukámtól tanultam (majd továbbfejlesztettem), Apukám pedig a Nagymamámtól leste el. Mennyiségeket megint csak nem írok. Nem lustaságból, vagy ilyesmi, de ez sem az a nagyon precíz, méricskélős recept, inkább csak egy ötlet, ihletadó...
Hozzávalók:
  • maradék kenyér, kifli, zsemle (legideálisabb szerintem a kifli)
  • tojás
  • kevés tej
  • hagyma, fokhagyma
  • szalonna
  • ízlés szerint zöldfűszer (pl. ha olaszosabb ízvilágot szeretnénk oregáno, bazsalikom)
  • ízlés szerint só, bors
  • olívaolaj
A felkockácott szalonnát egy kevés olajon elkezdem pirítani, rádobom a nagyobb darabokra vágott kiflit, vagy kenyeret, vagy egyebet. Hozzáadom a felaprított hagymát, kicsit később hozzányomom a fokhagymát is. A kenyeret egy kissé megpirítom. Közben a tojásokat felverem, adok hozzá egy kis tejet, fűszerezem sóval, borssal, és a zöldfűszerekkel, majd a megpirult kenyérhez öntöm, átkeverem, és addig sütöm, amíg a kenyér magába nem szívja a tojást, és meg nem pirul is egy kissé. Friss zöldségekkel: paradicsommal, uborkával, paprikával tálalom. Esetleg friss vagy szárított zöldfűszerrel is megszórhatjuk.

Nincsenek megjegyzések: