2008. december 3., szerda

Ínyencek parázsitala




Karácsonyig még bőven elkészül ajándékba ez a roppant különleges, kissé csípős kávés likőr.

Hozzávalók:
  • 700 ml rum (Bár az eredeti recept vodkát ír, szerintem sötét rummal a legfinomabb.)
  • 200 g porcukor (Eredetileg. Nálam ez: fele porcukor, fele nádcukor)
  • 2-4 evőkanál instant kávépor (eredetileg 2, de szerintem a 3-4 nem teszi rosszabbá, csak kávésabbá)
  • 1 evőkanál instant kakaópor
  • 2 tasak Bourbon vaníliás cukor
  • 1 fahéjrúd
  • 1 teáskanál őrölt csili (vagy Cayenne-i paprika (bors), mert ugye ez is a csilinek egy őrölt változata)
A rumot alaposan kimosott üvegbe töltöttem. A többi hozzávalót hozzáadtam, és alaposan összeráztam. Ezek után néhány napig, de talán az sem árt, ha 1-2 hétig érlelődni hagyjuk.
Az üveget tetszés szerint díszíthetjük, ha ajándéknak szánjuk.
Alaposan behűtve és jégkockával szervírozva a legjobb. Nagyon különleges és finom!

Recept forrása: Dr. Oetker




Nincsenek megjegyzések: