2008. december 8., hétfő

Narancsos-diós keksz

(Fotó és kiegészítés: 2012.02.12.)
Egy (részben) saját gyártmányú adventi, karácsonyi (vagy csak úgy) süti, ami úgy gondolom finom lett, ezért hát közzé teszem. Volt egy alaprecept ahonnan az ihlet jött, de én azt átvariáltam.

Hozzávalók (kb. 75-80 kicsi kekszhez):
  • 30 dkg sima liszt (leginkább a 20 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt és 10 dkg sima liszt keverékével tetszik a legjobban, ekkor picivel több folyadékot kell hozzá adni)
  • 8 dkg rizsliszt
  • 6 dkg kukoricaliszt
  • 25 dkg vaj
  • 10 dkg gyümölcscukor
  • 5 dkg barnacukor
  • csipet só (na meg szeretet)
  • 1 tasak Bourbon vaníliás cukor
  • kb. 2 evőkanál tej (ezt helyettesíthetjük 2 evőkanál 100 %-os narancslével)
  • 10 dkg kandírozott narancshéj (1 doboz, már apróra van kockázva, a Lidl-ben, Tesco-ban kapható ilyen) vagy előre lereszelt, cukrozott narancshéj
  • 4-5 dkg apróra vágott dió
A sütőt előmelegítjük 180 fokra. Két tepsit kibélelünk sütőpapírral. Egy nagyobb tálban habosra keverjük a puha vajat a kétféle cukorral és a vaníliás cukorral. Hozzászitáljuk a liszteket, belekeverjük a narancshéjat és a diót, majd lazítjuk a tejjel. A tésztát összegyúrjuk, majd hengereket (kb. négyet) formázunk belőle. Külön-külön folpacka csomagoljuk, és legalább 1 órára hűtőbe tesszük. Majd kb. 1 cm vastag szeleteket vágunk a hengerekből (max. de lehet picit vékonyabb is), sütőlapra helyezzük őket, és az előmelegített sütőben kb. 12-15 percig sütjük (sütőfüggő!!!).

2 megjegyzés:

Fehérnyúl írta...

Megcsináltam. Köszönöm a receptet, nagyon finom lett. (Annyit változtattam rajta, hogy kinyújtottam, kiszaggattam, és csoki krémmel, illetve narancslekvárral jó kis keksz szendvicseket csináltam. :):):))

Ildinyó írta...

Nagyon örülök! Én köszönöm, hogy megírtad! :) És nagyon tetszik az ötlet, hogy megtöltötted csokikrémmel és narancslekvárral! Nagyon finom lehetett!! :))
Lassan majd megcsinálom én is újra, már csak azért is, hogy fotó is legyen róla! :)