2008. december 15., hétfő

Karácsonyi vacsoraötletek II. rész: Csirkemájas finomságok

Ezúttal két recepttel is készültem, amiből az egyiket biztosan el is fogom készíteni az idei vacsorán.  Méghozzá nagy valószínűséggel az első verziót, amit anyukám is szokott készíteni, és már jó pár éve beválik. A második receptet egy régi Fitness újság kitépett lapján találtam és nagyon finomnak tűnik, ezért teszem közzé, nehogy megfeledkezzek róla. Sajnos egyelőre képek nélkül hoztam, de majd pótolom idővel ezt is.

Bacon-be göngyölt csirkemáj
Hozzávalók
  • csirkemáj
  • szeletelt bacon
  • bors, majoranna, olaj
A csirkemájakat fűszerezem borssal, majorannával, esetleg nagyon kevés sóval, majd baconbe göngyölöm. Tűzálló tálba fektetem, nagyon pici vizet és olajat öntök alá és megsütöm, de vigyázzunk, hogy ne süssük túl. Érdemes előszőr fólia alatt puhítani egy kicsit, majd levenni róla és rápirítani a tetejére. Tudom-tudom, nem túl pontos recept, de ez inkább csak ötletadó volt.

Csirkemáj aszalt sárgabarackkal
Hozzávalók (4 személyre):
  • 60 dkg csirkemáj
  • 25 dkg szeletelt bacon
  • 0,5 dl (dió)olaj
  • só, bors
A sárgabarackokat fél órára vízbe áztatjuk. A májakat félbevágjuk, borssal ízesítjük, bacon-szeletekbe tekerjük és a barackokkal váltakozva, vízbe áztatott fanyársra húzzuk. Megkenjük kevés olajjal, majd megsütjük. Csak a sütés végén sózzuk (bár szerintem a bacon miatt ez nem is annyira szükséges).

Tipp:
Még finomabb, ha a víz helyett pl. egy kis tokaji szamorodniba vagy aszúba áztatjuk a gyümölcsöt. 

Nincsenek megjegyzések: