2008. december 5., péntek

Csicseriborsós fetás saláta, szalámival töltött csirkemellel

Lehet hogy a két dolog furán hangzik együtt egy kicsit, de ezek voltak itthon, ezt kreáltam belőle, és szerintem, és nem mellékesen a párom szerint is nagyon finom lett mindkettő. Akár külön-külön, de együtt is. A hozzávalók mennyisége nem szentírás (úgy értem pl. a csicseriborsó, feta, parika, fűszerek aránya), mindenki ízlése szerint alakítsa. A saláta egy kis nyár a télben, pedig igazából a paprikán kívül semmi olyan nincs benne, amit télen ne lehetne könnyedén beszerezni. Na jó talán a csicseriborsó konzerv, de nagyobb hipermarketekben szerintem azt is simán lehet kapni. Nekem még a Lidl-ből volt, abból az időből, amikor spanyol hetek voltak.

Csicseriborsós fetás saláta
Hozzávalók (kb. 4 személyre):
  • 400 g konzerv csicseriborsó
  • 2 zacskó feta sajt (kb. 300 g)
  • 1 piros és 1 sárga vagy zöld californiai paprika
  • 2-3 kicsi fej lilahagyma
  • extra szűz olívaolaj
  • kevés balzsamecet
  • frissen őrölt bors, bazsalikom, oregano
  • friss vagy fagyasztott petrezselyem apróra vágva (a szárított ide mos nem jó, nekem fagyasztott volt)
A csicseriborsóról leöntöm a levét és egy kissé át is mosom, majd szűrőbe téve lecsepegtetem. A fetasajtot kockákra vágom. A paprikákat kicsumázom, és vékonyabb szeletekre vágom. A lilahagymát megpucolom, félbevágom, majd vékonyra karikázom. Mindezt egy tálban összekeverem, majd az olajból, kevés balzsamecetből, a borsból, és a zöldfűszerekből (ezekből kb. 1-1 teáskanálnyi kell) öntetet készítek, ráöntöm a salátára és azzal is összeforgatom. Hűtőbe teszem, és hagyom hogy kissé összeérjenek az ízek. Ez készen is van!

Szalámival töltött csirkemell
Hozzávalók:
  • kb. 800-1000 g csirkemell filé
  • kb. 100 g csemege szalámi (a nem paprikás, most ehhez a salátához, de amúgy szerintem a magyaros változathoz azzal is jó)
  • só, őrölt bors
  • kevés víz, olaj
A csirkemellet vékonyabb szeletekre vágom, sózom (de csak egy kicsit, a szalámi már elég sós), borsozom. 1-1 szeletre ráfektetek 2-4 szelet szalámit (attól függően mekkorák a szeletek), feltekerem, majd egy tűzálló tálba sorakoztatom őket. Aláöntök nagyon pici vizet és olajat (én ezt a roppant praktikus spriccelőmmel spricceltem rá), letakarom alufóliával majd kb. 15-20 percig így sütöm. Majd leveszem az alufóliát és pirosra sütöm, de vigyázzunk, hogy ne szárítsuk ki. Felszeletelve tálalom a salátához, vagy burgonyapüréhez, vagy kinek mi ízlik hozzá.

A lenti fotón a 2011. januárjában készült változat látható. A saláta most kicsit lágyabb fetából, vagyis inkább krémfehér sajtból készítve (ezért lett ilyen "maszatos" az összekeverés után), és most kimaradt az oregánó és bazsalikom is belőle. A lilahagyma a felszeletelés után kissé be lett sózva, ill. frissen facsart citromlével lett meglocsolva, így a balzsamecet ki is maradt belőle, csak a végén locsoltam meg a salátát olívaolajjal, majd őröltem rá egy kis borsot is.
A töltött hús most pulykamellből készült, és a szalámi helyett, vékonyra szelt fekete erdei sonka került bele töltelékként. Egyébként a készítési eljárás ugyanaz volt.

Nincsenek megjegyzések: