2010. szeptember 16., csütörtök

Sütőtökös-csirkés rakott tészta, zsályával


Beköszöntött az ősz végérvényesen. Lassan ellepi a piaci standokat és a boltokat is a sütőtök, ezért íme rögtön egy recept azoknak, akik nem csak simán, magában, megsütve szeretnék enni. Igaz, nekem még tavaszról maradt a mélyhűtőben, ami elő volt párolva kissé, de nyugodtan készíthetjük teljesen frissből, így csak egy kicsit tovább kell párolni. Én csak a végén tettem hozzá. 
És még néhány sütőtökös recept tőlem (hát az már látszik belőle, hogy nagyon szeretem a zsálya-sütőtök párost, leginkább akkor, ha friss zsálya van hozzá):



Hozzávalók (kiadós adag, szerintem legalább 8 személyre elegendő):
  • 500 g kockatészta
  • 500 ml tejszín
  • 3 tojás
  • 1 fej hagyma, felaprítva
  • pár levél zsálya (lehet szárított is)
  • 40 dkg csirkemell, felkockázva (készülhet pulykából is)
  • 50 dkg sütőtök, megtisztítva, felkockázva
  • 1 vastagabb szelet füstölt szalonna, kicsire felkockázva
  • só, bors, olaj
Egy nagyobb méretű tűzálló tálat kivajazok, majd beszórom zsemlemorzsával. Egy lefedhető edénybe - amibe a hús is, és a tök is elfér majd -, pici olaj hozzáadásával elkezdem pirítani a szalonnát, majd rádobom a hagymát is és megdinsztelem kissé. Rádobom az összeaprított zsálya leveleket, azt is átpirítom, majd hozzáadom a csirkemellkockákat is, és ha kissé kifehéredett már, mehet bele a sütőtök is. Sózom (vigyázzunk a szalonna is sós), borsozom kissé, lefedem és majdnem puhára párolom az egészet (még sütés közben is puhul majd). Közben al dentére kifőzöm a tésztát és leszűröm. Összekeverem a tejszínt a tojással, kissé sózom, borsozom, esetleg még teszek hozzá kevés zsályát, de vigyázzunk vele, mert nagyon aromás fűszer. Összekeverem a tésztát a tökös hússal, majd ráöntöm a tojásos tejszínt, és elegyengetem a sütőformában az egészet. Megszórom a tetejét is kevés zsemlemorzsával, majd 190 fokra előmelegített sütőben kb. 25 percet sütöm (sütőfüggő; kicsit piruljon meg a teteje azért).

8 megjegyzés:

Bianka írta...

nagyon szépséges és biztos isteni lehet

Ildinyó írta...

Köszönöm Bianka! :) Próbáld ki! Tényleg nagyon finom volt!

Mézigörl írta...

Tyűű, nagyon guszta, már el is mentettem az elkészítendők közé!

Kőrösi Mercédesz írta...

Nem jutott volna eszembe ilyen ötlet magamtól, de mindig annnnnyira éhes leszek nálad! Ez szörnyű... vagy nagyon jó??? Most vettem épp egy csodás sütőtököt, nosza... :))

tutora írta...

nagyon jól néz ki. és a képek is szépek!!

Ildinyó írta...

Mézigörl
:) Oké! Köszi!!! :)

Merci
:) Akkor nálam nem lehet fogyózni... :D Köszönöm!
Tényleg nagyon egyszerű, úgyhogy nosza... :)

Tutora
Nagyon köszönöm! :)

Névtelen írta...

Szia,
Tegnap megsütöttem, nagyon ízlett mindenkinek, köszönjük, hogy közzétetted!
Üdv,
Gábor

Ildinyó írta...

Szia Gábor!

Nagyon örülök, hogy ízlett! Én köszönöm! :)