2010. szeptember 6., hétfő

Ha még nem fázunk annyira: Gyümölcsös frappé


Tudom, tudom, már nincs túl meleg - sőt, mondhatni inkább hideg van-, hogy ilyen jéghideg, frissítő innivalót igyunk reggelente, vagy akár délután. De én mégis közzéteszem még ezt az ötletet gyorsan, hátha, mert sajnos az aktuálisabb időszakban teljesen kiment a fejemből. Na meg el lehet tenni majd jövőre is akár. És különben is, van aki elég "bátor" még 10-15 fokban is ilyeneket kortyolgatni, mondjuk egy vastag zoknival a lábán, bebújva egy vastag takaró alá... :)
Szóval ehhez sem írok pontos receptet, merthogy nincs is. Ahányan vagyunk, szinte annyiféleképpen szeretjük és isszuk a kávét. Ezt is alakítsuk a saját szánk íze szerint. Az ötletet egyébként ez a roppant finom ital adta. Én szeretem a kávé-gyümölcs párosítást. Szerintem a barackfélékhez, különösen az őszihez nagyszerűen illik, és most bebizonyította, hogy a banánnal is remekül kijön. Szerintem ehhez egy nem túl erősre főzött kávé illik leginkább, hogy ne nyomja el a gyümölcsök ízét, hanem inkább finoman kiegészítse azt.

Ami mindenképpen kell hozzá 1 személyre:
  • 1 adag lefőzött kávé, hidegen
  • 1 őszibarack (ha lehet inkább fehér húsú) vagy 1 banán (lehet felesben is mindkettő, úgy a banántól még krémesebb lesz majd)
  • tejszín
  • sűrített tej
  • méz
Ha elég erős mixerrel rendelkezünk, akár a jégkockát is hozzáadhatjuk és úgy turmixoljuk össze az egészet.
  


5 megjegyzés:

Kőrösi Mercédesz írta...

Lesz még meleg(ünk) és jól fog jönni egy ilyen finom hűsítő! A kávé meg sajnos szinte bármikor... :)

Bianka írta...

Finom lehet, bár én majd megfagyok :))

Ildinyó írta...

Merci
Reméljük, hogy azért még lesz egy kis vénasszonyok nyara, és nem ér véget ilyen hirtelen a nyár és a jó idő! Igen, a kávé nekem is mindig jöhet! Pláne 100/60-as

Bianka
Igen-igen. Sejtettem én, hogy annyita azért nem lesz nagy keletje... :D Sebaj! Majd jövőre! Köszönöm azért! :)

Ildinyó írta...

Merci
Bocsánat, véletlenül lemaradt az utolsó mondtat vége: szóval pláne jöhet nekem a kávé a 100/60-as vérnyomásom mellé... :D

Ildinyó írta...

Merci
Bocsánat, véletlenül lemaradt az utolsó mondtat vége: szóval pláne jöhet nekem a kávé a 100/60-as vérnyomásom mellé... :D