2010. május 17., hétfő

Avokádós frappé


Amikor először megkóstoltam ezt az roppant finom kávés turmixot - mert tulajdonképpen az -, egyből szerelembe estem vele. Már, ha lehet ilyen dologgal szerelembe esni. Ez egy indonéz eredetű frissítő ital. Ott rengeteg avokádó van és persze fillérekért lehet kapni, így szerintem nem csoda, hogy ezzel gazdagítják a reggeli kávéjukat. És amennyire tudom, előszeretettel használják sok mindenhez a sűrített tejet is. Leginkább a cukros változatát, de miután én azt nem szoktam használni, legfeljebb csak cukrozatlant, ezért az került bele. Amúgy eredetileg csak sűrített tejjel készül és nincs benne tejszín, de én azt is tettem hozzá. Talán első hallásra furcsának tűnhet ez a recept, de nem az. Komolyan nagyon finom! Az avokádónak köszönhetően rendkívül krémes lesz a végeredmény, és persze nagyon tápláló és vitamindús is. A kávénak köszönhetően pedig nagyon frissítő. Az avokádó ízéből egyébként szerintem csak az enyhén diós aroma (nekem ehhez hasonlít leginkább) marad meg, ami nagyon jól illik hozzá. Szóval én bátran ajánlom mindenkinek, hogy próbálja csak ki! Nem fogja megbánni! Egyébként miután az avokádó is afrodiziákumnak számít (itt már írtam róla korábban), nyugodtan hozzácsaphatjuk akár ezt is egy erotikától fülledt vacsorához. Vagy kezdhetjük ezzel a reggelt, hogy folytatni tudjuk... :)


Hozzávalók (kb. 2 személyre):

  • 1/2 avokádó húsa
  • kb. 150 ml hideg kávé
  • kb. 100 ml sűrített tej (nem cukrozott, én a Lidl-ben szoktam a dobozosat venni)
  • kb. 100 ml tejszín vagy zsírosabb tej
  • ízlés szerint édesítő anyag 
  • jégkocka
A fenti hozzávalókat turmixgépben, vagy botmixerrel alaposan összeturmixolom, majd jégkockával tálalom.
Ha kicsit kevesebb kávét teszünk hozzá, simán megissza egyedül is az ember. :)



6 megjegyzés:

Ottis írta...

Érdekes recept, nálunk senki nem rajong az avokádóért, gondolkodom azon talán ezt kipróbálom,hsizen nem érződik benne gondolom olyan nagyon intenzíven az avokádó!!!

duende írta...

Ezt tutira ki kell próbálnom, annyira szokatlan. És imádom az avokádót! Zseniális! :))

lekvároskukta írta...

Micsoda ötlet :))
Ki kell, hogy próbáljam én is!

Ildinyó írta...

Ottis
Én tényleg csak a diós ízét és a krémességet érzem a háttérben, de ha nem kedveled, azért csak óvatosan, mert én eléggé elfogult vagyok az avokádóval. :) Pedig szerintem az avokádónak nincs annyira tolakodó íze még magában sem. Én imádom! :)))

Duende
Köszönöm! Már évek óta meg van az a könyv, amiben találtam, de csak nem olyan régen próbáltam csak ki. Nem is értem miért. Tényleg fincsiii! Én is-én is! :))

Lekvároskukta
Köszi, nagyon örülök, hogy tetszik! Jó, hogy rábukkantam! Hajrá! :)))

Vajda János írta...

Meg pár csepp fehér, vagy Stroh rum? :) Elég egzotikusan hangzik, meg lenne a forgatókönyvem hozzá :)

Ildinyó írta...

Stroh rum? Na olyat még nem ittam, de jöhet bele egy kicsi! Hűűű, micsoda forgatókönyv lehet az... :))