2009. március 9., hétfő

Narancsos káposztasaláta

Ez a saláta még valamikor év elején készült nálunk, de erről sem írtam akkor, pedig lehetett volna, mert nagyon finom és különleges. A receptet még valahonnan a internetről mentettem le régebben, de én egy kicsit átalakítottam.
Hozzávalók kb. 4 személyre:
  • egy lilakáposzta fele
  • 2 nagyobb narancs

Az öntethez:

  • 1 nagyobb narancs
  • fél citrom
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • ízlés szerint porcukor
  • kevéske só
  • egy kevés balzsamecet (én a nagyon finom erdei gyümölcsös balzsamecetemet használtam)
A káposztát legyaluljuk, a 2 narancsot gerezdekre szedve szeletekre vágjuk és az egészet lazán összekeverjük. Az öntethez kifacsarjuk a narancs és a citrom levét, belekaparjuk a narancs húsát is, majd összekeverjük az olajjal, a balzsamecettel és ízesítjük egy kevés porcukorral. Az öntetet hozzákeverjük a narancsos káposztához, majd hűtőszekrényben 1-2 órát érleljük az egészet. Ha kevésnek találjuk az öntetet, tehetünk még hozzá egy kevés narancslevet.

Nincsenek megjegyzések: