2010. január 29., péntek

Guacamole(?)


Korábbi bejegyzésemben már dicsértem az avokádót. Most is megteszem. Igen rövid idő alatt lehet belőle rendkívül finom és egészséges kenyérre való, E-mentes "kencét" készíteni. Még mindig volt abból az adagból, amit a múltkor kaptam, ezért egyik nap ez az egyszerű kenyérre való készült belőle. Sajnos nem volt itthon újhagymám, pedig az picivel (de tényleg csak kicsivel) jobb lett volna. Helyette, kevés apróra vágott lilahagyma került bele, amit előtte besóztam, és meglocsoltam kevés citromlével, hogy elvegyem az erős hagyma ízt. Sima paradicsom helyett - miután nem túl ízesek az ilyenkor kaphatóak, és akkor még enyhe voltam -, pedig aszalt paradicsom került bele. És hogy egy kis élénkebb piros is kerüljön bele, vágtam hozzá némi piros kaliforniai paprikát. Eredetileg fokhagyma is kellene bele, de nekem úgy most túl hagymás lett volna már. Hát lehet, hogy ez már nem is Guacamole? Na de azért csak az.
Hozzávalók:
  • 1 avokádó
  • 1 kisebb újhagyma, vagy egy kevés lilahagyma
  • 1 szelet kaliforniai paprika
  • 2 szem aszalt paradicsom (nálam, de lehet friss paradicsom is)
  • friss citromlé
  • kevés olívaolaj
  • kevés só és frissen őrölt bors
Ha lilahagymával készítjük, akkor apróra vágjuk, megsózzuk és meglocsoljuk kevés citromlével, majd állni hagyjuk rövid ideig. Ha újhagymával dolgozunk, egyszerűen félbevágjuk, majd vékonyan felkarikázzuk. Az avokádót megpucoljuk, majd kisebb kockákra vágjuk (össze is nyomkodhatjuk egy villával, ha pépesebben szeretnénk), a paprikát és az aszalt paradicsomot úgyszintén apróra vágjuk. Összekeverünk mindent a hagymával, és öntünk hozzá egy kevés olívaolajat. Kóstoljuk, majd ha kell picit sózzuk és borsozzuk. Pirítóssal, tortilla chipsszel vagy finom kenyérrel tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések: