2010. január 14., csütörtök

Mexikói húsosfazék

Ezt az ételt is tavaly nyáron próbáltam ki az egyik mexikói szakácskönyvemből, és nagyon ízlett nekünk. Nem teljesen hagyományos módon tálaltam, merthogy eredetileg csak paprikakockákkal kellett volna megszórni, de mi nagy sajtimádók vagyunk - a Másik Felem különösen -, én meg kísértésbe estem annál az adagnál, amit éppen neki tálaltam. És igen! Valószínűleg stílusosabb lett volna a nevéhez híven a fazékban - amiben főztem -, lefotózni. De éppen ennél az adagnál kaptam elő a fotómasinát és kattintottam gyorsan egy képet, így sajnos pont a lényeg nem látszik annyira. De azért higgye el mindenki, hogy nagyon finom és próbálja ki!
Hozzávalók:
  • kb. 500 g sertéskaraj kockára vágva
  • 1 nagyobb fej hagyma felaprítva
  • kevés olaj
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1/2-1/2 teáskanál őrölt köménymag és koriandermag
  • 1 nagy evőkanál liszt
  • 1 teáskanál instant kávé
  • 4-5 dl húsleves
  • 1 cső piros és zöldpaprika vegyesen, kicsi kockára vágva
  • ízlés szerint friss, vagy szárított csilipaprika
  • kb. 450 g konzerv vörösbab
  • kb. 450 g konzerv csicseriborsó
  • a tálaláshoz: újhagyma, paprika, esetleg sajt, friss, ropogós héjú kenyér, vagy esetleg tortillachips, de lehet rizzsel is tálalni.
A húskockákat egy serpenyőben, kevés olívaolaj társaságában egy kicsit minden oldaláról megkapatom, ezután szűrőlapáttal kiszedem és félreteszem. A hagymát és a fokhagymát a visszamardt olajon pár perc alatt üvegesre pirítom. A húst visszateszem a lábasba, ízesítem köménnyel, korianderrel és megszórom liszttel, majd 2 percig kevergetve pirítom. A kávét a húslevesben feloldom, majd hozzáadom a húshoz. Felforraljuk, miközben folyamatosan kevergetjük. Hozzáadjuk a paprikát, majd lefedjük és kb. 50 percig pároljuk, vagy, amíg puhára fő a hús. Legvégén hozzáadjuk a lecsöpögtetett babot és csicseriborórsót, és még együtt főzzük az egészet kb. 10 percig.
A kávé mindenképpen kell hozzá. Nem lesz érezhető benne, csak gazdagabbá és sötétebbé teszi a szószt és elmélyíti az ízeket.

Nincsenek megjegyzések: