2009. március 4., szerda

Csicseriborsó(krém)leves


Ez egy nagyon finom és nagyon laktató leves. Egy darabka ropogós héjú bagettel akár egy komplett ebéd vagy vacsora. Jamie Oliver nyomán, bár nem teljesen követve az ő receptjét ill. az elkészítés módját. Jamie például eredetileg póréhagymával írja. Én készítettem már így is (csak most nem volt itthon), de sima vöröshagymával is, és mindkettővel finom lett. Ebben a borongós időben egy melengető leves, aminek még a színe is vidám.

Hozzávalók:
  • 350 g csicseriborsó
  • 1 nagyobb fej kockára vágott hagyma
  • 3 duci gerezd fokhagyma (összenyomva)
  • 1 közepes burgonya (hámozva, kicsire felkockázva)
  • diónyi vaj
  • extra szűz olívaolaj
  • só, frissen őrölt bors
  • 1,2 l leves (ha kockából készítjük, 2 db kell bele)
  • parmezán
A csicseriborsót 1 éjszakára vízbe áztatjuk. Ha konzerv lecsöpögtetjük, sőt át is öblíthetjük kicsit. Másnap a vaj és kevés olívaolaj keverékén elkezdjük dinsztelni a hagymát, majd hozzáadjuk a fokhagymát is. Kicsit később a burgonyát és a leszűrt csicseriborsót is. Felöntjük a levessel, letakarjuk és megfőzzük. Ha puha már a borsó botmixerrel pürésítjük, de csak egy részét. Szerintem is úgy finom (mint Jamie szerint), ha félig krémes, félig darabos. Ha igényli utánaízesítjük még sóval. Tálaláskor a tetejét meglocsoljuk olívaolajjal, ráforgácsolunk egy kis parmezánsajtot (utólag vettem észre, hogy az én fotómról az lemaradt), és megszórjuk frissen őrölt borssal.


1 megjegyzés:

duende írta...

Ez nagyon tetszik nekem. Van is csicserim, meg minden hozzávalóm... :))))