2013. december 17., kedd

Zöldborsókrém pisztáciaolajjal és rózsaborsos csirkemellcsíkokkal


Hirtelen ötlettől vezérelve készült ez az étel (is). Megkívántam a zöldborsót, pedig már igen régóta nem ettem. Ráadásul kaptam ajándékba egy üveg pisztáciaolajat (Lidlben most kapható Delux termék), ez a kettő pedig így mozgatta meg a fantáziámat. Szerintem nagyon finomak lettek így együtt! Kis pohárkákban, tálkákban szerintem előételként is tálalható, vagy lehet a büféasztal egyik fogása mondjuk a karácsonyi partin (már persze ha tartunk ilyet :) ). Persze főételként is ugyanúgy ehetjük. Nagyobbik fiam örömmel falta be, mint egy főzeléket a feltéttel együtt. :)

Hozzávalók:
A zöldborsó krémhez:

  • 1 közepes vöröshagyma
  • 500 g (fagyasztott) zöldborsó
  • 5-6 dkg vaj
  • pár szál petrezselyem (friss vagy fagyasztott)
  • kevés frissen őrölt bors
  • pici méz vagy egyéb édesítő
  • kb. 5 dkg tápióka keményítő (vagy esetleg rizsliszt)
A húshoz:
  • 1 közepes csirkemell filé (én nem mértem most, fagyasztóból került elő, de aszerint vásároljunk, hogy előételként, vagy főételként kívánjuk-e tálalni az ételt)
  • kókuszzsír a sütéshez
  • rózsabors
A tálaláshoz: 
  • pisztáciaolaj és aprított pisztácia

A hagymát aprítsuk fel, majd kezdjük el párolni kb. a vaj felén. Adjuk hozzá a zöldborsót, pároljuk rövid ideig, majd engedjük fel annyi vízzel, amennyi épp ellepi, sózzuk és főzzük puhára. Adjuk az apróra vágott petrezselymet a zöldborsóhoz, kevés borsot is ill. ízlés szerint mézet, majd sűrítsük be a kevés vízben feloldott keményítővel. Botmixerrel turmixoljuk össze, közben ízesítsük a mézzel és keverjük még hozzá a maradék vajat is. Ha túl sűrű lenne, adjunk hozzá egy kevés vizet és utólag még ízesítsük, ha szükséges.
A húst vágjuk kisebb kockákra vagy csíkokra ízlés szerint. Egy serpenyőben melegítsük fel a kókuszolajat, süssük meg benne pár perc alatt a csirkemellcsíkokat minden oldalukon, közben sózzuk is, majd szedjük ki egy tálba és adjunk hozzá frissen őrölt vagy mozsárban összezúzott rózsaborsot.
Én sütés közben is adtam hozzá és utána is. Így is lehet, de szerintem jobb, sütés után vagy legalábbis a sütés utolsó percében szórjuk meg vele, így nem veszik el az aromája.
Tálaláskor szedjük ki a borsókrémet, locsoljuk meg pisztáciaolajjal, szedjük rá a húsdarabokat, szórjuk meg pisztáciadarabokkal (na ez az enyémről hiányzik, mert nem volt itthon éppen, viszont remekül illet volna hozzá szerintem), és ha szükséges még tegyünk rá egy kis rózsaborsot. Ne túl forrón tálaljuk, hogy ízeket megfelelően érezni tudjuk és ne vesszenek el az aromák.




Nincsenek megjegyzések: