2013. december 28., szombat

Csupa gyümölcs meggy-banán fagylalt



Remélem mindenkinél csodaszépen telt a karácsony. Nekünk igazán nagyon jó volt! Gondolom mindenki telve van még mindig a nagy karácsonyi lakomákkal... Ilyenkor szerintem egy jó pár napig inkább csak salátákra vágyik az ember és a könnyedebb ételekre... :P Én legalábbis így vagyok vele. De jól esik pl. a fagyi is ilyenkor. Mert ki mondta, hogy csak nyáron ehetünk fagyit? Nálam ez még ugyan nyáron készült, de csupa olyan hozzávalóból, amely ilyenkor télen is beszerezhető. De az is lehet, hogy elég egy kicsit a mélyhűtőben kutatni hozzá... Ami mindenképp fontos, hogy egy erős turmixgép, aprító kell hozzá, ami a fagyasztott gyümölcsöket is szépen el tudja dolgozni. Pontos mennyiségeket nem adok meg hozzá, de én általában kb. 1 kg banánból és 1/2 kg fagyasztott meggyből, cseresznyéből szoktam készíteni, amiből jó pár kis adag lesz.


Hozzávalók:
  • fagyasztott banán
  • fagyasztott meggy/cseresznye
  • méz/eritrit/xilit/
  • esetleg kevés kókusztej
  • opcionális: őrölt fahéj v. vanília
A banánokat hámozás után, karikára vágva fagyasszuk le, így lesz a legkönnyebb felhasználni.
A fagyasztott banánkarikákat turmixoljuk simára és krémesre egy kevés őrölt fahéjjal és/vagy vaníliával, esetleg adjunk hozzá kevés sűrű kókusztejet is. A fagyasztott meggyel/cseresznyével ugyanígy járjunk el, de ezt édesítsük is egy kissé. A két krémet márványosan összekeverve rétegezzük egy műanyag dobozba, majd rövid időre tegyük vissza a fagyasztóba, de épp csak addig, amíg megkeményedik kissé és utána már tálalhatjuk is (én a fotón lévőt most nem tettem be a fagyasztóba, és persze így is nagyon finom :) ).

Tipp:
Meggy/cseresznye helyett használhatunk pl. áfonyát, málnát, epret is (bár az epret általában nehezebben dolgozza el a gép, ezzel vigyázzunk, nehogy tönkretegye, leégesse a motort).






Nincsenek megjegyzések: