2010. július 5., hétfő

Fish and chips és zöldborsópüré, kicsit átdolgozott kiadásban

A fenti, ill. a lenti recept is már jó ideje várakozik arra, hogy írjak róla pár sort. Szintén egy tavaly készített étel. Abból az időszakból, amikor hosszas pihenőre kényszerültem a blogírás terén, ezért sok minden kimaradt innen. De most megint pótolok egyet belőle. Ehhez az ételhez - amely az angolok egyik nemzeti eledelének számít -, alapvetően Jamie Oliver recepjét használtam. Annyit változtattam rajta (na nem azért, mintha az nem lenne jó, csak a kíváncsiság vezetett), hogy a sörtésztába, amelyben a hal sül, sima helyett, citromos sör került. A hal mellé cukkinikarikák is kerültek most, ill. a mentás zöldborsópüré helyett, egy petrezselymes-citromos változat készült hozzá "mártogatósnak". Ja, és persze a hagyományos formában sütött hasábbburgonya helyett, egy különleges reszelővel vágott sült krumpli került mellé az asztalra. Bár ez a változat ropogósabbra sül ugyan, de ez az íz szempontjából most tényleg lényegtelen, csak azért írtam, mert ugye hagyományosan ugye egyszerű, sima sült burgonya dukálna mellé. Egy gondom van csak. Nem emlékszem pontosan mennyi halat és cukkinit használtam hozzá, amiért elnézést kérek. Ha legközelebb készítem fel fogom jegyezni. Egyébként érdekes, de én annyira nem szeretem az olajban sült dolgokat, pláne nem így egyszerre, ha a "hús" és köret is olyan jellegű. Pontosítok, inkább csak ritkán eszünk, ill. készítek ilyen dolgokat. Engem túlságosan is eltelítenek. Persze azért ez nekem is ízlett, de én utána "1 napig nem eszem" úgy jóllakom vele. De ugye van egy erős, férfiember Másik Felem, aki viszont igényli az ilyen jellegű ételeket, ezért időnként meglágyul a szívem, és nekiállok olajszagban úsztatni a lakást...

Hozzávalók:
A sült halhoz és a cukkinihez:
  • pár szelet fehér húsú, tengeri halfilé (tőkehal)
  • 1-2 kisebb cukkini vastagabban felszeletelve, besózva
  • 300 ml hideg, citromos(!!!) sör
  • 200 g liszt + a hal hempergetéséhez még egy kevés
  • kb. 30 g kukoricaliszt
  • só, frissen őrölt bors
  • 3 púpozott kávéskanál sütőpor
  • A tálaláshoz: citrom
A körethez:
  • kb. 1 kg burgonya, megtisztítva, ízlés szerint felvágva
A zöldborsópüréhez:
  • kb. 4 marék fejtett zöldborsó
  • 1-2 evőkanál vaj
  • fél csokor petrezselyem, apróra vágva
  • kevés frissen facsart citromlé
  • só, frissen őrölt bors
A zöldborsópüréhez a borsót kevés vízben megpárolom, sózom, borsozom, majd botmixerrel pürésítem. Hozzákeverem a vajat, ízlés szerint citromlevet, ill. a felaprított petrezselymet.
A sörtésztához az liszteket átszitálom a sütőporral és elkeverem ízlés szerint sóval, borssal (kb. fél és 1 teáskanál kell belőle), majd csomómentesen belekeverem egy habverő segítségével a sört is.  A cukkinit és a halat ízlés szerinti nagyságra vágom, sózom és borsozom kissé, lisztben megforgatom, majd a sörtésztába mártom és bő olajban kisütöm. A hasáburgonyát egyszerűen csak ízlés szerint felvágom, majd forró olajban kisütöm. Azon frissiben tálalom!

6 megjegyzés:

Padparadsa írta...

Hú, de jól hangzik! :)

Bianka írta...

Nyelek is nagyokat

Ildinyó írta...

Köszönöm Lányok! Aranyosak vagytok! :))

Ildinyó írta...

Köszönöm Lányok! Aranyosak vagytok! :))

Ildinyó írta...

Köszönöm Lányok! Aranyosak vagytok! :))

(Most írom meg harmadszorra ezt a kommentet és nem értem miért nem jeleníti meg!)

. írta...

Szia! Nagyon guszta! Most én is ezt készítem hagyományos sült krumplival..
Egyébként azt szeretném kérdezni, hogy ilyen reszelőt hol lehet kapni? A gyerekem díjazná szerintem.. :)
Előre is köszi a választ!