2009. február 25., szerda

Túrógombóc gyors tempóban

Biztosan néhányan ismerik már ezt a receptet. De hátha van olyan, aki még nem hallott róla. Én egyébként pár éve a munkahelyemre rendelt ebédszállító cég kiszállítójától kérdeztem meg, mégis hogyan csinálják, hogy ennyire lágy és krémes. Na nem mintha pl. az Anyukám féle hagyományos főzött túrógombóc kemény lenne. De ez nekem mégis jobban bejön. Túrósabb, krémesebb... Kell ennél több? Pontos receptet persze nem kaptam, amikor megkérdeztem, de a lényeg annyi volt, hogy kell főzni egy jó sűrű tejbegrízt, abba kell keverni a túrót, majd ebből gombócokat készíteni...

Hozzávalók (kb. 20 gombóchoz):
  • 500 g túró
  • 3 dl tej
  • kb. 6-7 evőkanál búzadara
  • kb. 1 nagy teáskanál reszelt citromhéj
  • ízlés szerint cukor (nálam most szőlőcukor)
  • kb. 2 evőkanál vaníliáscukor
  • ízlés szerint olaj és vaj keverékén megpirított zsemlemorzsa (én szeretem, ha pluszba marad még)
A tejből, kevés cukorból, vaníliáscukorból, és a búzadarából sűrű tejbegrízt főzünk. Igazából nem tudom pontosan mennyi darát tettem bele. De a lényeg, hogy olyan sűrűnek kell lennie, hogy "megálljon benne a kanál". Egy icipicit hűlni hagyom, majd mehet bele a többi hozzávaló. Végül gombócokat formálok belőle és meghempergetem a pirított zsemlemorzsában. Miután ez a gombóc se nem forró, se nem nedves külsejű, egy kicsit nehezebben ragad rá a morzsa, de azért ráragad. Ízlés szerint tejföllel, porcukorral (nálam szőlőcukor volt ez is), fahéjjal megszórva tálalom.

Nincsenek megjegyzések: