2009. február 17., kedd

Csokis keksz



A sógorom pár napja említette, hogy nagyon ízlik neki a Lidl-ben kapható csokidarabkás kesz. Tényleg nagyon finom, de egyrészt szerintem kissé drága! És hát hol marad az én készítettem, finom lett érzés? Elkezdtem gondolkodni azon, hogy hogyan is alkothatnék meg egy hasonló kekszet és eszembe jutott a múltkor sütött földimogyorós keksz. Nekem nagyon tetszett a tésztája, jó kekszes volt, ezenkívül egyszerű és gyors is. Úgy gondoltam hát átalakítom ezt a receptet csokisra. Jóóó... nagy tudomány nem kellett hozzá csak felcseréltem a földimogyorót csokira és adtam még hozzá egy kevés kakaóport is. És tudom-tudom, hogy már megtalálták az évezred tökéletes csokis sütijét (bocsi, de fogalmam sincs már, hogy kinél olvastam - ez van amikor annyi mindenkinél járok), és ismerem Pierre Hermé receptjét is, de én sajátot akartam (bocsi, szerettem volna). Egyébként nem sokban különböznek egymástól a receptek, már ami a hozzávalókat illeti, legfeljebb az arányok mások. A kísérletezgetés jegyében és érdekében azért egy adag tészta a hűtőben pihen és csak 36 óra múlva kerül sütőbe. Merthogy a "tökéletes" recept szerint úgy születnek a legjobb sütik, ha min. ennyit hagyjuk pihenni a tésztát sütés előtt. A képen az a fehér a sütiben pedig mogyoró. Nem volt sima tejcsokim, csak mogyorós, de ez abszolút nem rontott a végeredményen. Finom! Volt! :)


Hozzávalók :
  • 150 g nagyon puha vaj
  • 85 g barnacukor és világos nádcukor (vegyesen)
  • 1 tojás
  • 2-3 evőkanál házi vaníliáscukor (igazi vaníliával, vagy 1 csomag Bourbon vaníliás cukor)
  • csipet só (és szeretet)
  • 175 g liszt (ebben benne van 1 lapos evőkanál kakaópor és 1/2 teáskanál sütőpor)
  • 125-150 g tej-, és étcsoki reszelék/kocka
A sütőt 190 fokra melegítjük (én légkeverésen 170 fokon sütöttem). A vajat alaposan elkeverjük a cukrokkal, sóval és a tojással, majd hozzákeverjük a sütőporos, kakaóporos, csokis lisztet is. Pacákat adagolunk egy sütőpapírral bélelt tepsire, kicsit lelapítgatjuk a kanállal, majd 10-12 percig sütjük őket. Rácsra téve kihűtjük.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!
Olyan lett mint a Lidl-s ? Mert nálunk is nagyon szeretik a gyerekek csak elég drága.
Köszi! Tünde

Ildinyó írta...

Szia Tünde!
Elnézés kérek, hogy a kimaradás miatt ilyen soká válaszolok! Ha jól emlékszem majdnem olyan lett, mint a Lidl-s, de azért nem teljesen. Persze ettől függetlenül nagyon finom volt. De azóta már találtam egy újabb receptet (később írok majd róla), ami még egyszerűbb és számomra talán ez hasonlít a legjobban arra szerintünk is kissé drága, bár igen finom kekszre!
Üdv