2012. október 20., szombat

Frankfurti leves, ahogyan én készítem


Régen ettem már frankfurti levest és múlt hét végén megkívántam. Nagyon szép kelkáposztát  is sikerült venni a piacon, így gondoltam készítek már végre és meg is örökítem, majd felteszem ide is. Én így készítem. Igyekezzünk nagyon jó minőségű virslit választani hozzá, ami igaz hogy sokkal drágább, de sokkal jobban meg is éri. Piacokon pl. már lehet kapni adalékanyag mentes virslit is, így nem tömjük magunkat a sok káros adalékkal és még a hús is a jobb minőségűből van benne, nem csak a hulladék, maradaék nyesedék húsok összedarálva (amit jobb, ha nem tudunk, hogy néz ki, mert garantáltan nem ennék meg a belőle készült húskészítményeket)...

Hozzávalók (1 nagy fazéknyi adaghoz, tehát több adag, egy 3 személyes családnak - 2 felnőtt, 1 gyerek - 2-3 napig elegendő):

  • 2 közepes hagyma
  • 6 duci gerezd fokhagyma
  • 4-5 nagyobb szál sárgarépa
  • 3-4 közepes burgonya
  • 1/2 fej kelkáposzta (kb. 70 dkg-os)
  • 1-1,5 evőkanál morzsolt majoránna
  • 1 teáskanál köménymag
  • só, frissen őrölt bors
  • 1 csapott teáskanál cukor (ízfokozóként működik)
  • olaj
  • kb. 1/2 kg füstölt mangalica virsli
  • 1 nagy dobozos tejföl
  • 2 evőkanál étkezési keményítő (használhatunk lisztet is ízlés szerint)
A zöldségeket megtisztítom, feldarabolom. A káposzta torzsáját kivágom, megmosom, szintén felkockázom. A hagymákat is megtisztítom, felaprítom, majd elkezdem lepirítani kevés olajban, közben picit sózom és cukrozom is. Hozzáteszem a zöldségeket, a köménymagot, hozzányomom a fokhagymákat is és átforgatom, majd hozzáadom kelkáposztát is. Rövid ideig fedő alatt pároljuk az egészet, majd felöntjük annyi vízzel, amennyi úgy 1-2 ujjnyira ellepi. Sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk a majorannát, majd kb. 30 percig főzzük az egészet, amíg minden megpuhul. Közben a virslit felkarikázzuk, majd egy serpenyőben átsütjük kevés olajon. Ha megpuhult minden a levesben, hozzáadjuk a kisütött virslit, majd behabarjuk a keményítővel elkevert tejföllel és forralunk rajta egyet.

Megjegyzés, tipp:
Sok recept írja, hogy előfőzik a kelkáposztát, és csak így teszik bele a többi hozzávalót. De szerintem a zöldségeknek sokkal jobbat tesz, ha lepirítjuk, mert így sokkal intenzívebb ízeket tudnak adni a levesünknek (ez más levesné is működik, én többnyire így készítem őket). Ill. én nem szeretem, ha a káposzta teljesen szét van főzve (valahol 1,5 óra főzést írnak :o), sokkal finomabb így, hogy érezni, hogy nem egy szétfonnyadt zöldség van a szánkban. ;)
Tehetünk még bele fehérrépát, de sok recept ír hozzá pl. gombát is. Ez utóbbival nem próbáltam még ugyan, de biztosan finom lehet. Én ezt is hasonlóképpen tenném hozzá, mint a virslit. Előre és külön lesütve, majd csak a vége felé hozzáadva a leveshez, hogy az ízek érvényesüljenek.


1 megjegyzés:

4Gyerek írta...

Füstölt mangalicavirsli?
Kíváncsivá tettél.