2010. március 21., vasárnap

Kávés-narancsos marcipántekercs



Úgy történt, hogy sógoromnak pénteken név-, és szülinapja volt. Tortát szerettem volna sütni neki, de nem tudtam mikor jutunk el hozzájuk. Ezért péntek este ott álltam, hogy azért valami jelképeset csak kellene neki készíteni, ha másnap mégis eljutunk hozzájuk. Volt egy kis maradék hamis marcipánom. Ők pedig nagy marcipánimádók hírében állnak. Ezért gondoltam egyet és megfeleztem a marcipánt, összegyurmáztam a lenti dolgokkal, majd kinyújtva, egymásra fektettem és felcsavartam, mint egy csigát. Ez nem az a 'megeszem belőle egy vastag szeletet' típusú édesség, inkább amolyan vágjunk egy vékonyka szeletkét. De nagyon finom! A visszajelzések alapján meg főleg. És a narancs-kávé-marcipán társítás, szerintem nagyon jók együtt. Pontos recept nincs, semmit nem mértem, csak találomra tettem bele, így a lentiek, mint ötletadó szolgálnak.

Hozzávalók:
  • marcipán (nekem a hamisból volt egy kis maradékom)
  • reszelt narancshéj és kandírozott narancshéjkockák
  • instant kávé ici-pici vízben feloldva + egy kevés "feloldatlanul" belekeverve (de az csak akkor, ha fagyasztva szárított fajtájú kávénk vank, ennek a minősége és az íze is jobb)
  • az összeállításhoz porcukor és keményítő
  • a tetejére cukrozatlan kakaópor

Nincsenek megjegyzések: