2009. február 15., vasárnap

"Sztracsatella" torta


Sütés nélkül. Ezt a tortát megint csak "hasraütésszerűen" készítettem, mert pénteken összejöttünk a barátnőimmel, többek közt elmaradt szülinapot ünnepelni, és én ezzel szerettem volna kedveskedni nekik. Egyszerű, könnyed, és persze nem utolsó sorban finom is. Az ötlet onnan jött, hogy a nagy boltban láttam sztracsatellás joghurtot és eszembe jutott, hogy miért ne lehetne ilyet házilag is csinálni. Sőt akár torta formájában kivitelezni. Ezt kreáltam hát.

Hozzávalók (egy kb. 27 cm-es tortaformához):
  • 200 g darált omlós keksz és babapiskóta vegyesen (kb. fele-fele arányban)
  • 130 g olvasztott vaj
  • 1 teáskanál reszelt narancshéj
  • 1/2 teáskanál fahéj
  • 1 nagy doboz joghurt
  • 1 nagy doboz tejföl
  • 6-8 evőkanál porcukor
  • vaníláscukor/házi vaníliás porcukor
  • 1,5-2 dl tej
  • 3 evőkanál zselatin
  • 120 g étcsokoládé forgácsokra vágva
A tejben feloldom a zselatint, folyamatos keverés közben felmelegítem (de nem kell forralni), majd félreteszem hűlni. Addig a vajat elkeverem a darált keksszel, a narancshéjjal, fahéjjal és 1 evőkanál porcukorral. Egy kapcsos tortaformát (normál 26 cm-es) alul kibélelek sütőpapírral, majd belenyomkodom a kekszmasszát. Amíg készül a "krém", hűtőbe teszem. A "krémhez" összekeverem a joghurtot, a tejfölt, a porcukrot (ízlés szerint), a vaníliáscukrot és a csokiforgácsot, amiből egy maréknyit félreteszek a tálaláshoz. Folyamatos keverés közben óvatosan belecsurgatom a tejben feloldott zselatint, alaposan átkeverem az egészet, majd beleöntöm a tortaformába és visszateszem pár órára a hűtőbe, amíg megdermed. Tálaláskor egy éles késsel óvatosan körbevágom a szélét, leszedem a tortaforma oldalát, majd megszórom a maradék csokiforgáccsal.

2 megjegyzés:

Ottis írta...

Szép a tortád!

Ildinyó írta...

Nagyon köszönöm, kedves tőled! Igyekeztem!