2009. február 21., szombat

Olaszos pulykafasírt

Napok, sőt hetek óta visszakacsint rám az egyik újságból ez a recept. Így hát itt volt az ideje, hogy elkészítsem (némileg módosítottam az eredetin), hogy ne üldözzön már a kíváncsiság, hogy milyen lehet. Nem egy hagyományos fasírt, de finom! Érdemes kipróbálni!
Hozzávalók:
  • 450 g darált pulykahús (nekem 480 volt, upppsz)
  • 110 g zabpehely
  • 3-4 gerezd fokhagyma, összenyomva
  • 6-8 dkg reszelt sárgarépa (eredetileg 5 dkg cukkini kell, nekem az most nem volt)
  • 150 g paradicsompüré
  • 110 ml vörösbor
  • 110 ml víz
  • 1-2 teáskanál oregánó
  • 1-2 teáskanál bazsalikom
  • só, bors
  • 2 evőkanál olívaolaj + egy kevés a forma kikenéséhez
  • 2 tojás (lehet, hogy 3 is kell, mert én melegen elég nehezen tudtam így szeletelni, bár lehet, hogy csak az én tojásaim voltak kicsik)
Keverjük össze egy lábasban a paradicsompürét, az olajat, a vizet, a bort, 1-2 gerezd összenyomott fokhagymát, ízesítsük sóval, borsal, és 1-1 teáskanállal a fűszerekből, majd lassú tűzön hagyjuk forrni negyed órát. Melegítsük elő a sütőt 180 fokra. Keverjük össze alaposan a húst a répával, fűszerezzük, adjuk hozzá a tojásokat is, és a paradicsomos mártás 1/3-át, töltsük egy kiolajozott, hosszúkás formába, majd süssük 45 percig, ekkor öntsük rá a mártás másik 1/3-át és süssük még 15 percig. Szeletelés előtt mindenképp hagyjuk hűlni egy keveset, bár nekem csak hidegen szeletelve maradt egyben. A maradék szósszal tálaljuk.
Nagyon laktató. Még köret nélkül is. Legalábbis nekünk az volt...

Nincsenek megjegyzések: