2009. február 18., szerda

Mumusleves a sütőből, azaz sütőben sült zeller-kémleves



A minap olvastam Gourmandulánál, hogy úgy készítette a zöldségkrémlevest (pontosabban fehérrépa levest), hogy a zöldséget előtte megsütötte (karamellizálta) a sütőben. Ez nagyon jó ötlet, mert így rendkívül intenzív ízeket tudunk kicsalogatni a zöldségekből. A fehérrépa is általában mumuszöldség szokott lenni, csak úgy, mint a zeller (pláne, ha mindezek a húslevesben főttek). De meg kell, hogy mondjam én mindkettőt imádom (még a húslevesben is). Talán jobban is, mint a sárgarépát. És mivel volt otthon egy nem is kicsi darab zellerem, amiből amúgy is levest készültem csinálni, gondoltam kipróbálom úgy, hogy előtte a sütőben megsütöm. Nem bántam meg. Egyébként tavaly már kipróbáltam, hogy sütőben megsütöm a zellert egy kis sóval, borssal fűszerezve, olívaolajjal meglocsolva, és nagyon-nagyon finom.

Sütőben sült zellerkrémleves
Hozzávalók (kb. 2 liter leveshez):
  • kb. 40-50 dkg zeller (megtisztítva, felkockázva)
  • 1 közepes darab burgonya (megtisztítva, felkockázva)
  • 1 db alma (megpucolva, felkockázva)
  • 1,5 l zöldségalaplé
  • 1-2 dl tejszín 
  • olívaolaj
  • só, bors
A zöldségeket és az almát egy sütőpapírral bélelt tepsibe teszem, nagyon picit sózom, bőven borsozom, megspriccelem egy kevés olajjal, majd 190-200 fokos sütőben megsütöm. Közben az alaplevet felmelegítem (vagy ha kockából van, elkészítem). Ha megsült a zöldség egy fazékba teszem és botmixerrel pürésítem, közben folyamatosan öntöm fel a meleg alaplével. Ha sima, hozzáadom a tejszínt is és egyet forralok rajta, közben megkóstolom elég ízes-e, ha nem fűszerezem. Lehet hozzá adni egy kevés frissen reszelt szerecsendiót is. Pirított kenyérkockával/levesgyönggyel tálalom.

2 megjegyzés:

toronyor írta...

Ma ezt főzöm.:)

Ildinyó írta...

Örülök neki! Remélem ízleni fog!
Üdv Neked