2010. február 28., vasárnap

Egyszerű zöldségleves


Mondtam már, hogy nagyon leveses vagyok? Nem? Hát akkor most mondom. Ill. nem én vagyok leveses, hanem nagyon szeretem.
Ez a leves is úgy indult, mint már sok minden más is. Nézzünk be a hűtőbe, mit találunk? Pontosabban nézzünk be a zöldséges fakkba, és dobáljuk bele egy fazékba, amit ott találunk. Ízesítsük egy kis csipet ezzel, meg azzal (ahogy a Csöppségem szokott főzni, amikor játszik, igen fiú és szokott ilyet játszani), na meg egy jó nagy csipetnyi szeretettel és még legalább annyi csipet szeretetet szórjunk is a tetejére, amikor tálaljuk. Szóval mindent bele gezemice leves. Ami, ahogy így elnézem nagyon hasonlít a fogyókúrás zöldséglevesekre. De mindegy. Mert nagyon finom volt. És nagyon jól esett. Utólag belegondolva, még lehetett volna hozzáadni egy kis darabolt paradicsomkonzervet is, de az már megint más lett volna. Na majd kipróbálom úgy is. Ja, és néhány hagymám "kizöldellt", úgy értem "újhagymát" növesztett. Nyilván nem volt olyan zsenge, mint egy újhagyma, de eszem ágában sem volt kidobni, ezért én azt a tetejére aprítottam tálalásnál. 

Hozzávalók:
  • 1 nagyobb fej hagyma
  • 4 duci gerezd fokhagyma
  • 2-3 közepes burgonya
  • 4 szál sárgarépa
  • 3 szál fehérrépa
  • kisebb káposzta negyede
  • közepes zeller negyede
  • 1 csokor petrezselyemzöld
  • olívaolaj
  • pár szem egész bors
  • 2 evőkanál natúr vegamix (só és ízfokozó nélküli szárított zöldségkeverék)
  • 2 babérlevél
  • 1 teáskanál sáfrányos szeklice (a szín miatt)
  • 1-2 teáskanál (szárított) kakukkfű
  • 1 teáskanál cukor (ízfokozóként működik ebben az esetben)
A hagymát, fokhagymát felaprítom, a zöldségeket megtisztítom, kisebb kockára vágom, a káposztát keskenyebb csíkokra metélem. Kevés olívaolajban megpirítom a hagymát, fokhagymát (közben picit sózom), beleteszem a zöldségeket, azzal is átpirítom kissé. Felöntöm kb. 1,5 l langyos vízzel, majd ízesítem és nagyon lassú tűzön puhára főzök mindent. A kakukkfüvet csak a végén teszem bele, hogy minél kevesebbet veszítsen az aromájából. 

Tipp:
A fenti leves alaplének is felhasználható különféle ételek készítésekor.
Természetesen készíthetünk bele bármilyen levesbetétet. Egyszerű kifőzött csigatésztát pl., grízgaluskát, sajtgaluskát stb.



Nincsenek megjegyzések: