2010. október 15., péntek

Kakaós-banános-kókuszos sütemény (liszt- és tejmentesen)


Ismét egy reggelire készült édes kis semmiség, liszt és tejmentesen. Most pl. ehhez használtam fel a kókusztejnél kiáztatott reszeléket és keveset magából a tejből is. Sajnos még mindig nem szereztem be mézet, ezért nádcukorral készült, de tehetünk bele akár gyümölcscukrot is (abból nyilván kevesebb kell). Ez is egy nagyon finom, "szaftos" tésztájú, puha sütike lett. A recept csak úgy kútfejből, találomra jött. Igen, szoktam ilyeneken éjjelente agyalni, sőőőőt. A süti szerintem még jobb lett volna, ha teljesen finomra tudom őrölni a kókuszt. De nagyon finom kis reformos süti lett azért így is!


Hozzávalók (egy kb. 28x21 cm-es Ikeás kerámia formához):
  • 3 kisebb vagy 2 nagyobb banán (kb. 30 dkg, héj nélkül mérve)
  • 3 tojás
  • 3-4 evőkanál méz (vagy ennek megfelelő mennyiségű xilit/eritrit)
  • 2-3 evőkanál kókusztej (házi vagy bolti, pl. Cocomas)
  • 5 evőkanál kókuszolaj
  • 3-4 evőkanál cukrozatlan kakakópor
  • 80 g kókuszreszelék
  • 60 g darált héjas mandula
  • 50 g zabpehelyliszt
  • 1 csapott teáskanál szódabikarbóna
  • a formához: kevés kókuszolaj
A sütőt előmelegítem 180 fokra (légkeverésen 160 fok). Egy kerámia formát kikenek kókuszolajjal. A banánokat a tojással, a mézzel, a kókusztejjel, a kókuszolajjal és a kakaóporral összeturmixolom, majd beleforgatom a száraz hozzávalókat is. A tésztát az előkészített formába simítom, az előmelegített sütőben kb. 30 percet sütöm. Kihűlés után kockára vágva tálalom.

 



13 megjegyzés:

Ottis írta...

Finom biztos!

Judu írta...

Én is szoktam éjjel recepteken agyalni! :)) Jó ez is! Tudsz tutira gluténmentes zabpelyhet szerezni???
Jó neked!

Ildy írta...

Remek!

Kőrösi Mercédesz írta...

Hú de klassz! Nekem zabpelyhem van itthon, de elég finom szemcsés, szerinted az is jó lenne, ugye? Remélem;))

Névtelen írta...

Oh fantasztikusan néz ki és nagyon jó ötlet! Tetszik a recept!
Én is éjjelente szoktam recepteket kitalálni...mire nem jó az éjszaka csöndje!

Raindrop írta...

Nem vagyok jóban a zabpehellyel, ez nagy baj? (pirulás)
Vagyis rossz emlékeim vannak róla.
Maga a süti nagyon tetszik, kéne sütnöm valami hasonló kakaós, gyümölcsöset, csak ez a zabbigyó...

Olyan jók a fotóid. :)

Ildinyó írta...

Ottis
Tényleg az! :)

Bianka
Komolyan finom! :D

Judu
Jól van, akkor nem csak én vagyok ilyen gasztromókus... :D
Nem tudok sajnos, csak tudom hogy létezik ilyen. Egy külföldi oldalon olvastam. Talán Amerikában, vagy Kanadában van ilyen, de lehet nálunk is valahol.

Ildy
Köszönöm!

M
Köszönöm! :) Szerintem az is jó, főleg ha nagyon finom szemcsés. De ha gondolod "fuss át rajta" egy késes aprítóval, vagy esetleg botmixerrel is lehet talán, vagy sima turmixolás. :)

Pocak Panna
Nagyon köszönöm! :)
Igen-igen, főleg nálam, amikor már a gyerkőc se duruzsol a fülembe.
Egyébként már kezdtem arra gondolni, lehet kicsit beteges, hogy éjszaka is ilyeneken agyalok, de ezek szerint más is így van vele... :) Akkor normi vagyok!? :D

Raindrop
:( Akarsz beszélni róla? :D
Viccen kívül, mit nem szeretsz rajta? Így az ízét egyébként nem nagyon lehet érezni, ha finomra van darálva, szóval szerintem bátran próbáld ki. :) Vagy lehet zabkorpát is használni akár.
Persze sima liszt is mehet hozzá nyugodtan, ha neked nem baj. Én csak kisérletezgetem. :)
Nagyon szépen köszönöm! A Tieid is!!! :)

Csibe írta...

Ismét egy gyönyörűséges finomság!

Ildinyó írta...

Nagyon köszönöm Csibe! Aranyos vagy! :)

Orsi írta...

Megcsináltam,nagyon finom!
Köszi a receptet,megmentetted a holnapi napomat :)

Ildinyó írta...

Ennek nagyon-nagyon örülök Orsi! :) Mindig jó érzés, ha tetszenek a receptek, de ha vissza is írjátok, hogy jó, az még jobb! :D

Vera írta...

Megsütöttem, nagyon jó lett, köszi az ötletet! (Én kókuszlisztet tettem a zabliszt helyett.)

Ildinyó írta...

Kedves Vera!
Nagyon örülök, hogy tetszett! Én köszönöm, hogy megírtad! :) És nagyon jó ötlet a kókuszliszt a zabliszt helyett.