2010. október 8., péntek

Tökös krémes


Ezt muszáj gyorsan megosztanom Veletek, mert szerintem nagyon jó lett. (Hűűű, pedig még mennyi minden vár a piszkozatok között...)
Valamelyik nap azon gondolkodtam, hogy milyen finomságot készítsek a sütőtökből, amit kaptunk a Másik Felem Mamájától. Aztán egyik este beugrott, hogy készítek belőle egy tökös krémest, vagy tök-krémest, vagy tök jó krémest... És ma elkészült végre! Szerintem tök jó ötlet (értitek, tök jó)! És nagyon-nagyon finom is! És még az elkészítése is rém egyszerű! Hát kell ennél több? Ja igen, tudom már mi. Lehet még fokozni esetleg azzal is, hogy a tetejét egy kis olvasztott csokival is kicifrázzuk. De őszintén szólva, már így is nagyon tuti volt. Pontos mennyiségeket nem nagyon tudok megadni, mert nem igazán mértem a dolgokat, csak gyorsan cselekedtem...
Elkészítés (kb. 7 db-hoz):
1 kisebb sütőtököt megsütöttem a szokásos módon. 1 csomag friss levelestésztát (nálam most Tante Fanny, 270 g-os) éles késsel felvágtam kisebb kockákra (kb. 14 db, vagy ahogy kijön), megszórtam a tetejét egy kis cukorral, majd 190 fokra előmelegített sütőben, szép aranybarnára sütöttem. A sütőtököt lehámoztam, adtam hozzá egy kevés tejszínt (csak hogy könnyebb legyen), mézet (ízlés szerint), pici őrölt fahéjat, szegfűszeget, és gyömbért, majd összeturmixoltam. 1 kicsi dobozos tejszínt kemény habbá vertem (adhatunk hozzá egy habfixálót is), majd óvatosan beleforgattam a sütőtökös krémbe. A levelestészta lapokat közvetlen a tálalás előtt megtöltöttem.

16 megjegyzés:

Mézigörl írta...

Szuper ötlet! :) :)

Könyvlelő Kritta írta...

Nagyon szuper sütemény, ki fogom próbálni. Gratulálni szeretnék a csodás fotóidhoz, öröm rájuk nézni.

Bianka írta...

Nagyon ötletes és micsoda szépséges képek

Ms. Poppy írta...

Vétek lett volna várni ezzel a recepttel, jól döntöttél, hogy íziben közzé tetted.:)
Színben, és gondolom ízben is csodálatos! Tökös kis finomság.:P

Ildy írta...

Ez mekkora ötlet! De jó, hogy megosztottad!:)

Jade írta...

Nagyon tetszik! Micsoda otlet!

Juccantó írta...

Ma vettem tököt,leveles tésztám is van,tejszínem is..meg kell csinálnom!!!Köszi az 5-letet!!:))))Jucc

Kőrösi Mercédesz írta...

Csatlakozom! Nagyon kreatív vagy a konyhában, a gép mögött; ügyes :))!!!
Köszönöm az ötletet!

Bianka írta...

Díj, ha van kedved nézz be hozzám :)

Ildinyó írta...

Nagyon szépen köszönöm Nektek!!!! Nagyon kedvesek vagytok! Úgy örülök, hogy tetszett! :))) Kiváncsi vagyok, hogy aki elkészítette, annak hogy ízlik/ízlett!? :)

Még tovább is gondoltam: esetleg (hogy kicsit könnyebben emészthető legyen), mondjuk pudinggal is el lehetne készíteni. Egyszerű sima vanília, sima tej, vagy tejszínes pudinggal.

Bianka
Itt is nagyon szépen köszönöm Neked! Nagyon kedves Tőled! :)

Ottis írta...

Csodásan néz ki!!Receptet mentettem .-)

Ildinyó írta...

Ottis
Köszönöm! Nagyon örülök, hogy tetszik! :)))

Unknown írta...

Nagyon tetszik ez az ötlet! Amúgy is szeretem a jó krémest, sütőtökkel is ki kell próbálnom most már ;)

Ildinyó írta...

Beatbull
Örülök, hogy tetszik! Köszönöm! :)
Ez egy, mondhatni prototípus, úgyhogy még biztosan lehet mit "finomítani" rajta (majd kipróbálom házi pudinggal is pl.), de tényleg jó. :)

Vera írta...

:)) tényleg majdnem teljesen olyan :)
Az íze is teljesen hasonló lehet.

Ildinyó írta...

Édes és Keserű
Igen, tényleg. :) Úgy tűnik, egy rugóra járt az agyunk. :)