2010. október 26., kedd

Almás-banános sütikocka (ismét liszt és tejmentesen) mangókrémmel töltve



Hasonlóan a múltkori gyümölcsös alapú kakaós-banános-kókuszos sütihez (ami szintén liszt és tejmentes), most készült egy almás-banános alapú sütikocka. Szerintem ez is nagyon finom lett! Pláne hogy még a tegnap közzétett mangó krémmel is megtöltöttem, és így falatoztuk belőle egyik reggel.
Volt egy "álmom" egyébként. Hogy ez a szép sárga krém, milyen elegánsan mutatna egy szinte hófehér, piskótaszerű tésztában (bár egy sötét kakaósban sem utolsó). Láttam már ilyet, de fogalmam sincs mivel készítik, hogy szinte hófehér marad a tészta. Valami ötlet esetleg?
Hát ez a lenti nem épp a hófehér kategória, viszont nagyon finom, úgyhogy érdemes kipróbálni.


Hozzávalók (egy kb. 28x21 cm-es kerámia formához):
  • 100 g zabpehelyliszt (sima zabpehely késes aprítóban lisztesre dolgozva)
  • 50 g zabkorpa
  • 60 g őrölt mandula (nálam héjas)
  • 40 g kókuszreszelék (lehet kókusztej készítésénél használt is akár)
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 3 tojás
  • 2 közepes banán
  • 1 kisebb alma
  • 3 evőkanál nádcukor vagy méz (utóbbiból kicsit kevesebb is elég)
  • 2 púpos evőkanál kókuszzsír (vagy olaj)
A sütőt előmelegítem 180 fokra (lehet légkeverés is, ekkor 160 fok). Egy tűzálló tálat kikenek pici olajjal. A száraz hozzávalókat egy tálban összekeverem. A többit összeturmixolom, az almát héjastól, kimagozva. A kettőt alaposan összekeverem, formába öntöm, majd mehet a sütőbe kb. 30 percre (sütőfüggő!!).
Persze magában is abszolút nyerő, de ha kihűlt, kettévághatjuk és megtölthetjük pl. a fent említett mangókrémmel.
A mandulából azért épp annyi  amennyi, mert pont annyi volt daráltan kéznél. Ezért egészítettem ki még kókuszreszelékkel is, de e helyett is mehet bele az őrölt mandula.

A töltéshez használt mangó krém (mango curd) receptjét itt találjátok meg:
http://ildinyo.blogspot.hu/2010/10/mango-curd-krem.html


És a végére egy kis zene...

9 megjegyzés:

Gabojsza írta...

Ennek a receptnek a Nagylányom nagyon fog örülni! Ő sem eszik semmilyen "normális" liszttel készült ételt.

Névtelen írta...

De jóóóóóóó és szépek a fotók! Nagyon jó recept! És a zene is jó. :-))
Ki fogom próbálni tutira!!!

Csibe írta...

Istenien néz ki!

Bianka írta...

Eszméletlen jó ötlet

mariam írta...

Nagyon jó a recept, ki fogom próbálni! :-)
Általában minden recepted rám is van szabva, elég lenne, ha csupán innen sütnék-főznék... :-)

duende írta...

Na ezzel el tudnál csábítani. Isteni! Az a mangókrém... Mit nem adnék érte... Ha kapok szépet ezt biztosan elkészítem. Imádom a jó érett, lédús mangót.

Ildinyó írta...

Gabojsza
De jó! Ennek örülök! Én amúgy eszem, csak néha szoktam ilyeneket is készíteni, már csak magam miatt (cukorbeteg vagyok :S ), meg a kisfiam miatt is. Meg egyébként is nagyon szeretem az ilyen jellegű sütiket! :) Remélem ízleni fog a Nagylányodnak. :)

Pocak Panna
Nagyon szépen köszönöm! :) Tulajdonképpen te ihlettél arra, hogy egyre több ilyen jellegű sütit is gyártsak! :))

Csibe
Nagyon köszönöm!

Bianka
Köszönöm szépen!

Mariam
Örülök, hogy tetszik! :)
És nagyon megtisztelő!!! :))

Duende
De jó! :D Hmmm, sajna már elfogyott, de most megint kaptam egy mangót Apukámtól... :)))
Köszönöm! :)

ancsa írta...

Szia!
Olvastam hogy hófehér sütit szeretnél csinálni.. Nem tudom pontosan milyenre gondoltál, de hátha ez segít.. :)
http://www.joyofbaking.com/AngelFoodCake.html

Ui. Még régen én is megcsináltam ezt, finom volt csak a borkősavat volt kicsit furi beszerezni.. De gyógyszertárban egyből kaptam azt is... : )

Ancsa

Ildinyó írta...

Szia Ancsa!

Nagyon köszönöm! Megnéztem a sütit, és pont valami ilyesmit láttam anno még. Erről a sütiről már olvastam is, nem is tudom miért nem jutott eszembe.
Ez pont jó lesz!
Mégegyszer nagyon szépen köszönöm! Nagyon kedves! :)