2018. február 14., szerda

Narancsos lencsesaláta pulykasülttel, cikórialevélen tálalva



Hosszú kihagyás után ismét itt. Úgy tűnik, én már csak ilyen rapszodikusan tudom vezetni újabban a blogot. Persze, nem mintha kötelező lenne. :) Szóval a bejegyzéseimet átnézve, találtam jó néhány piszkozatot és gondoltam, leporolom őket. Elsőként ezt a laktató, ám mégis könnyed salátát hozom, ami egy-két különlegesebb alapanyagnak köszönhetően igazán izgalmas is. 
A cikóriáról mindenkinek szerintem a kávé jut eszébe elsőre. Nekem legalábbis egész biztosan, mert márciusban lesz 2 éve, hogy nem iszom napi rendszerességgel kávét, helyette viszont előszeretettel fogyasztom a finom, önmagában is édesebb cikóriakávét, ami még fejfájást, szédülést és szívdobogást sem okoz nekem. Félre ne értsetek, nem vagyok én a jó kávé ellensége! Egyszerűen csak nekem jobban bejött a cikóriakávé, főleg mandulatejjel. :) 
De visszatérve a salátára... Próbáljátok ki, mert nagyon finom! Nem csak ez a recept, hanem maga a cikóriasaláta is. És bár ilyenkor már - a tavaszt egyre jobban várva -, egyre inkább vágyunk a friss zöldségekre, ezt a salátát bizony sütve is ehetjük. Félbevágva, olívaolajjal meglocsolva, sóval, borssal ízesítve, tálaláskor kevés citromlével megöntözve és friss petrezselyemlevéllel megszórva. 
Ha nem szeretnénk, hogy nagyon keserű legyen (bár valaki épp ezt szereti benne), akkor vágjuk ketté a salátafejet, a torzsáját pedig vágjuk ki ék alakban, mert itt van a legtöbb keserűanyag általában. Bár, ezek az un. fehérített, téli változatok, talán kevésbé keserűek.


Hozzávalók:

  • lencse (én konzervet használtam, Aldisat)
  • narancs
  • cikória saláta levelek (nagyobb levelekben tudunk kényelmesen tálalni)
Az öntethez:
  • narancsos balzsamecet (vagy balzsamecet és kevés narancslé, valamint édesítő/cukor)
  • dióolaj (pl. Lidl-ből)
A sült pulykához:
  • 1 nagy pulykacomb felső (több, mint 1 kg volt, csonttal együtt)
  • olívaolaj
  • 1 nagy fej vöröshagyma félbe, majd szeletekre vágva
A fűszerkeverékhez:
  • 1 evőkanál parajdi só
  • 1 evőkanál fokhagyma granulátum v. 2 gerezd zúzott fokhagyma
  • 1 evőkanál fűszerpaprika 
  • 1 teáskanál frissen őrölt színes bors
  • 1 teáskanál kakukkfű 
  • 1 teáskanál majoranna 
  • 1 teáskanál rozmaring
A fűszereket összekeverem, majd bedörzsölöm vele az előzőleg alaposan lemosott és letörölgetett húst. Tűzálló tálba teszem, köré rendezem a hagymaszeleteket, öntök alá kevés vizet és olajat, majd fóliával letakarva pácolom kb. 2-3 órát. 180 fokra előmelegített sütőben - a fóliával még mindig letakarva -, legalább 1-1,5 órát sütöm, majd a fóliát levéve, a szaftjával időnként meglocsolva pirosra sütöm. Sütőzacskóban is süthetjük.

A salátához én az előző napról maradék sült húst használtam, melyhez a lencsét leszűrtem, átmostam. A narancsot meghámoztam és kifiléztem, a húst felkockáztam, majd összekevertem mindent és meglocsoltam dióolajjal és kevés narancsos balzsamecetkrémmel, végül kevés borsot őröltem rá. Cikórialeveleken tálaltam, mintha egy nagy kanálban lenne benne (az előkészítéséről a bevezetőben bővebben). :)

Tipp: A cikória helyett használhatunk radicchio salátát, ill. adhatunk még hozzá vékonyabb csíkokra vagy kisebb kockákra vágott sárgarépát is.  



2 megjegyzés:

Süni írta...

Köszönöm szépen! :)

Viacheslav Korobkin írta...

Szia. Ha egy megbízható és izgalmas online kaszinót keresel, nézd meg a weiss.bet-et . Kellemesen meglepett a weiss bet üdvözlő bónusz , amely segített nekem egy jó összegű pénzzel elindulni. A nyerőgépek pedig ezen a platformon az izgalom igazi megtestesítői. Ajánlott!!! A platformon számos minőségi nyerőgépet és egyéb szerencsejátékot találhat.