2010. október 9., szombat

Piskóta sütés: tojás nélkül...


Tegye fel a kezét, aki készített már tojás nélküli piskótát (vegák nem ér, mert ők gondolom már igen)! Vagy tojás nélkül piskótát... hehehh, értitek... na jó, gondolom így többen vagyunk már lányok... bocsi a szójátékért, csak érdekes ez a magyar nyelv... :)
Az én utcámba még csak most tévedt először, mert nem volt itthon tojás, viszont szerettem volna másnap reggelire valami sütit készíteni. Nem nagyon bíztam benne, hogy jó lesz, de valami isteni finom lett. Persze a fűszerezés is istenivé tette; a kakaó, a mézeskalács fűszerkeverék, és a fahéj. Ezek a fűszerek nekem így a közel 10 fokok beálltával mindig nagyon kellenek. Eleve a mézeskalács fűszernek van valami lélekmelengető aromája. Egyetlen problémája volt a tésztának - de a hátránya egyúttal az előnye is volt -, hogy elég morzsálódós (hiszen nyilván nem tartja össze a tojás). De pontosan emiatt volt jó; nagyon finom puha és könnyű. Én a közepébe málna ill. szilvalekvárt tettem, némelyiknek a tetejét pedig csokival vontam be. Halkan jegyzem meg, hogy így ízre tökre olyan lett, mint a Bombi, csak még puhább.
Egyébként tudom, a tojás jó (szerintem), meg minden, szóval nem ezért lett kihagyva, hanem mert szimplán nem volt itthon. Szóval ez most csak azért, hogy ha valaki így szeretne nekiállni, itt a bizonyíték, hogy működni fog.
(Egy nagyobb tortánál azért kicsit több lélekjelenlétre van szükség, ha azt akarjuk, hogy egyben maradjon, amikor kettévágjuk. Én külön vágtam ketté a kis kockákat. Vagy eleve külön süssük ki a két lapot.)
Most eszembe jutott, hogy kötőanyagnak még jól jött volna egy kis rizsliszt vagy biobin (szentjánoskenyérfa magjából készült őrlemény), vagy lenmagliszt, ha lett volna itthon. Mindegyiket kötő- és sűrítő anyagként használják ilyen esetben.


Hozzávalók (egy kb. 28x21 cm-es Ikeás kerámia formához):
  • 220 g (tönkölybúza) liszt
  • 2 púpos evőkanál kakaópor
  • 1 teáskanál őrölt fahéj
  • 1 teáskanál mézeskalács fűszer
  • 4 csapott teáskanál sütőpor
  • 50 g barna nádcukor (ha por még jobb)
  • 1-2 bő evőkanál méz
  • csipet só
  • 6 evőkanál olaj (napraforgó, kókusz ilyesmi)
  • 200 + 50 ml víz
  • Tölteléknek: lekvár
  • Tetejére: kb. 1 tábla étcsokoládé megolvasztva, pici olajjal keverve
A sütőt előmelegítem 180 fokra. Egy sütő tálat kivajazok. A száraz hozzávalókat egy tálba szitálom, hozzáadom a cukrot is. A folyékony hozzávalókat is összekeverem külön (először csak 200 ml vizet teszek hozzá), majd a kettőt összevegyítem, és alaposan összekeverem. Ha túl sűrűnek találjuk hozzáadhatjuk még a maradék vizet. A sütőedénybe öntöm, majd kb. 25-30 percig sütöm. (Nálam a sütési idő felét 160 fokon légkeverésen töltötte.)



10 megjegyzés:

Bianka írta...

Még sosem :)
Csodásan néz ki

egycsipet írta...

Fent a kezem. :))
Valóban morzsálódós, de nagyon finom. A tiéd pedig csodás ezzel a guszta lekvárral és csordogáló csokimázzal. :)

Piszke írta...

Fánkot már csináltam ... mert kifelejtettem belőle a tojást. De tökéletes lett :DD

Adri írta...

Én is jelentkezem! Még soha! :)
Ildinyó, a képek fantasztikusak!!! Mit nem adnék most 1-2 szeletért!!!

Moha írta...

Én sem sütöttem még, de ez kipróbálandó! Nagyon csinos kockák lettek!

duende írta...

Szuper, el is teszem. Van egy barátom, aki egyáltalán nem eszi meg a tojást. Majd megsütöm neki! :)

Névtelen írta...

Honnan tudtad, hogy egy tojásallergiás barátnőmnek keresek sütireceptet? :) Hálás köszönet és dobhatsz ide pár kockát a sütiből - tudod, csak úgy tesztelésre :)

Ildinyó írta...

Nagyon örülök, hogy tetszett! :) Köszönöm Mindenkinek a hozzászólást! Próbáljátok ki, mert tényleg nagyon finom! :)

Csibe írta...

Még én sem :) ...mentettem is! Hmmm, csak bámulok a képet :))

noeminin írta...

Tojas hianyaban kiprobaltam en is nagyon finom lett:)koszi