2010. október 25., hétfő

Mangó curd (krém)


Drága szüleimtől kaptunk még múlt héten 2 szép mangót. Persze megehettük volna csak úgy simán is, de eszembe jutott a lemon curd, hogy miért ne lehetne ezt kivitelezni akár mangó püréből is. Bár én még soha nem hallottam róla, de a citromos verzió alapján kipróbáltam. És egy nagyon, de nagyon finom krém lett belőle. És ami nem utolsó dolog, így sokkal kiadósabb volt azért az az 1 mangó is... Már kétféle sütiben is kipróbálta magát - na meg csak úgy magában is - és nagyon jól bevált. Lehet a másik mangóból is az készül majd!? Egyébként nyilván más gyümölccsel is működik ilyenformán (bár gondolom nem találtam fel a spanyol viaszt ezzel kapcsolatban).


Hozzávalók:
  • 1 normál méretű mangó húsa pürésítve (kb. 200 ml)
  • kb. 80 g világos nádcukor (a mangó érettségétől és édességétől függően, ízlés szerint, több vagy kevesebb)
  • kb. 60 g vaj
  • 3 tojás
Vízgőz felett feloldjuk a mangópürében a cukrot, majd hozzákeverjük a vajat is, és azt is felolvasztjuk. Utána időnként átkevergetve, hagyjuk szobahőmérsékletűre hűlni. Belekeverjük a tojásokat, majd visszatesszük a vízgőzre, és egy fakanállal folyamatosan kevergetve kb. 10 perc alatt besűrítjük a krémet.
Forró vízben tisztára mosott üvegbe töltve, hűtőbe téve pár napig eláll.

Tipp:
Ezt a krémet tovább lehet lazítani - attól függően mire használjuk fel utána - pl. mascarponéval,  kevés habbá vert tejszínnel, vagy akár lecsöpögtetett tejföllel is. Én így magában töltöttem egy gyümölcs alapú (ismét) liszt és tejmentesen készült sütibe (holnap jön) ill. egy Chouquettes nevezetű kis francia fánkocskába (égetett tészta, majd ez is jön később).



10 megjegyzés:

chriesi írta...

Mennyei!!!

Mézigörl írta...

Szuper ötlet! Én eddig csak az almás-citromosat készítettem, az is nagyon finom! Érdemes kipróbálni. :)))

bodzablog írta...

Hmm.... van otthon két szép érett mangóm, nádcukrom és tojásom is... Meggondolandó, hogy egy linzert összedobjak-e hozzá? :))) Tök jó ötlet, köszi, hogy feltetted!

Pixie Pie írta...

Húha, fini lehet. Bár én mindig befürdök a mangóval, egyszerűen nem tudom megállapítani melyik érett. :( Ezt a spanyol viaszos mondatodat osztom, ugyanis én utoljára narancsból készítettem curdöt, s mint kiderült van már ilyen, :) A kis fánkocska recept jöhet, izgalommal várom!

Piszke írta...

Málnából meg ribizliből(kipréselt levet sűrűre beforralva) is csináltam curd-öt, nagyon pszichedelikus színe lett, és nagyon finom.

Ildinyó írta...

Chriesi
Örülök, hogy tetszik! Köszönöm! :)

Mézigörl
Húúú, az az almás-citromos is nagyon jó lehet! Ki kell próbálnom azt is! Köszönöm! :)

Bianka
Tényleg az volt! :)

Bodzablog
Tényleg, remek ötlet a linzer hozzá! :) Én is köszönöm! :)

Pixie Pie
:) Nekem szerencsém van ilyen szempontból, mert én szeretem egy kicsit éretlenebbül is a mangót(sőt, néha úgy jobban is), mert úgy van egy picit borsos, pikáns aromája (legalábbis nekem). Szerintem az itt is beválik, hogy ha elég puha, és nem zöldes-kemény sehol, akkor elég érett.
Tényleg narancsból is fincsi lehet nagyon ez a krém! Jön a choequettes receptje is majd, csak nem fotóztam le a legutóbbi adagot... :)

Piszke
Az is nagyon jó lehetett! És el tudom képzelni a színét, nagyon szeretem az ilyen szép élénk színeket az ételekben... :) Jó ötlet ez is! Köszönöm! :)

Mézigörl írta...

Nagyon szívesen, ha esetleg szükséged lenne receptre, kukkants be nyugodtan hozzám! :)))

Ildinyó írta...

Oké Mézigörl! Köszi! :)))

Ritmus írta...

Azt nem tudod véletlenül, hogyan lehetne megoldani a tartósítását? Mert én karácsonyra is készítenék..
Köszi előre is!

Ildinyó írta...

Ritmus
Szerintem csak pár napig, hiába van hőkezelve a tojás, én nem mertem (merem) még tovább tárolni. Úgyhogy szerintem max. 1 nappal előtte érdemes elkészíteni.