2010. október 14., csütörtök

Mákos-sütőtökös muffin (liszt és tejmentesen)


Időnként kísérlezetgetek az ételekkel, hogyan lehetne a hagyományostól eltérően tojás, tej vagy épp liszt mentesen elkészíteni egy-egy ételt. Ez a roppant finom kis sütőtökös sütemény is egy ilyen kísérlet eredményeként született, és nagyon-nagyon finom lett. Jelen esetben tej és lisztmentesen készült. Azt nem mondom, hogy gluténmentes, mert amennyire tudom a zabpehely, ami belekerült a búzaliszt helyett, is tartalmazhat glutént. Hacsak nincs igazolva, hogy gluténmentes, tehát nem "fertőzött".
De a lényeg a lényeg: nagyon finom lett tényleg, és hihetetlenül "szaftos" és puha. Próbáljátok ki!
És bár én nádcukorral készítettem, hogy még egészségesebb legyen, édesítésnek használjatok hozzá inkább mézet. 
 
 
Mákos-sütőtökös muffin (liszt és tejmentesen)
Hozzávalók (12 db-hoz):
  • 300 g sült sütőtökhús (ez kb. 3 szelet)
  • 3 kisebb tojás
  • 6 evőkanál olaj
  • 2 evőkanál víz
  • 80-100 g nádcukor (helyette inkább ízlés szerint méz, csak nekem épp nem volt)
  • 50 g darált mák
  • 100 g zabpehelyliszt (sima zabpehely száraz serpenyőben kissé megpirítva, késes aprítóban finomra őrölve)
  • ½-1 teáskanál szódabikarbóna
A sütőt előmelegítem 180 fokra (én légkeverésen sütöttem 160 fokon). A sütőtökhúst összeturmixolom a tojással, a vízzel, az olajjal és a cukorral, majd hozzákeverem a száraz hozzávalókat is. Kissé kiolajozott muffinformába töltöttem, majd kb. 25 perc alatt megsütöttem.
Hogy még könnyedebb legyen, készíthetjük úgy is, hogy a tojások fehérjét habbá verjük, majd így forgatjuk bele a fentiek szerint elkészített masszába.

Sokáig friss marad! Én 2 napja sütöttem meg, de most is azt majszolom reggelire és ugyanolyan szaftos és finom, mint aznap, amikor kisült! 

 

6 megjegyzés:

Ami írta...

Mmmm, szinte érzem az illatát! :)
Nagyon klassz lett :)

Nita írta...

Nyami-nyami :) Mák-sütőtök :) Mostmár tényleg kell vennem sütötököt, mert a lehetőségek tárháza van benne...

Bianka írta...

Hű de izgalmas, nagyon finomak lehetnek

Ildinyó írta...

Ami
Köszönöm! Próbáld csak ki, mert kinézetre talán nem is annyira mutat, de nagyon finom volt tényleg! :)

Nita
Na, ugyi? :) Mondtam én... :D Meg a csokis sütőtökös pitét is próbáld majd ki. :) És várom majd a teszteredményeket. :)

Bianka
Komolyan nagyon fincsik voltak! Próbáld csak ki! :)

Timi írta...

Hú, tegnap készítettem el, de mindjárt dupla adagot. Igazi fogyókúrás finomság lett belőle :) Imádom nagyon finom :)

Ildinyó írta...

Zelda
Nagyon örülök, hogy ízlik! :D Egészségetekre! :)