2010. október 7., csütörtök

Fahéjas-datolyás csiga

Ez egy nagyon finom kis csiga lett!  És viszonylag cukortakarékos is, hiszen a töltelékbe nem is került, lévén, hogy az így is elég édes volt. Kicsi Lovacskámnak annyira ízlet, hogy amikor fotóztam és mellém volt pakolva egy tálcára, elkunyizott tőlem egyet (mindezt vacsora előtt kb. 1 órával). Majd jött oda megint, és azt kérdezgette tőlem, hogy anya szerinted melyiket válasszam? Erre én odanézek és látom, hogy a fotózgatás közben már benyomott még egyet a tálcáról, és már a harmadikra pályázik (van huzata a gyereknek)... Én mondom neki erre, hogy nincs több, mert már mindjárt itt a vacsora. Erre ő ugrálva: de anya ez nagyon fincsi, nagyon fincsi... :) Szóval finom volt! Ja és persze roppant gyors is, hiszen ez nem egy kelt tésztás, hanem egy egyszerű sütőporos verzió. 

Hozzávalók (kb. 15-18 kis csigához):
A tésztához:
  • 200 g liszt + egy kevés a nyújtáshoz (nálam vegyesen: búzacsírás liszt és rétesliszt)
  • 50 g teljes kiőrlésű rozsliszt (vagy t.k. búzaliszt, tönkölyliszt, grahamliszt stb., de a sima is jó)
  • 1 teáskanál sütőpor
  • csipet só
  • 50 g barna nádcukor
  • 100 g vaj
  • 1 dl tej
  • 1 tojás
Töltelék:
  • 180 g datolya, kimagozva, apróra vágva
  • 1 evőkanál puha vaj
  • 100-150 ml 100%-os almalé (lehet narancslé is, bár akkor lehet, hogy elbír némi mézet is majd)
  • 1-2 teáskanál őrölt fahéj
A töltelékhez valókat összeforralom, leturmixolom, majd hagyom kissé kihűlni, miközben a tésztát elkészítem.
A sütőt előmelegítem 180 fokra. A liszteket és a sütőport egy tálba szitálom, majd hozzákeverem a cukrot és a sót is. Belekockázom a vajat, majd az ujjaimmal elmorzsolom. Hozzáadom a tojást, majd a tejet is, és sima tésztává gyúrom. Lisztezett deszkán maximum kisujjnyi vastag téglalappá nyújtom. A tölteléket egyenletesen rákenem a tésztára, felcsavarom, majd éles késsel kb. 1-2 cm vastag szeleteket vágok belőle. Sütőpapírral bélelt tepsire pakolom, majd az előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt megsütöm. 


És kaptam egy ilyen kedvességet még múltkor Raindroptól, amit ezúton is nagyon köszönök neki! Megpróbáltam lefordítani, hogy mit is jelenthet, de nem volt könnyű, lévén, hogy nem tudok spanyolul (csak nagyon szeretnék legfeljebb). Ha valaki le tudja nekem fordítani, azt örömmel veszem. :) Csak annyit értek belőle, hogy láthatatlan emberek, akik szeretetet adnak nekünk és odafigyelnek ránk, és hogy köszönöm, mert így boldogan állok az ablakba (????) hogy jókedvű legyen még egy nap(???)... vagy valami ilyesmi... Hát ez egy eléggé szabad fordítás, tudom-tudom... :S
Én mindenkinek küldöm, aki rendszeres visszatér hozzám, hogy olvassa a soraimat.
Ezt a képet pedig Neked küldöm cserébe Raindrop. Már akkor Rád gondoltam, amikor elkészült ez a kollázs. :)

4 megjegyzés:

Nikóca írta...

Uhh, Ildi!
Nem profi képek? Miről beszélsz? Ezek csodaszép fotók, és ha engem kérdezel, nálam bizony azok!

Bár kinek mit jelent a profi fotó, ugye ez is egy elég érdekes kérdés... Számomra a Te fotóid pont olyanok, amelyekre jó ránézni, mert mindig megfog belőlük valami... A Te fotóidban egytől-egyig benne van egy picit a szíved és a lelked is... Én is mindig így készítem a fotóimat, és szerintem egy-egy ilyen kép százszorta többet ér, mint egy-egy profi fotó, ami talán már túl is van gondolva... :)

Megint csak gratulálni tudok az igazán PROFI fotóidhoz, rettentően ügyes vagy! :)

Bocsi, ha kicsit bonyolult vagyok, de erről órákig tudnék beszélni, csak nem biztos, hogy itt bárkit is érdekelne a dolog... :S

A csiguszok is jól néznek ki, bár bevallom, a datolya nekem nem tartozik a kedvenceim közé... De ezt most szívesen megkóstolnám... :)

Sok puszi Nektek, vigyázz magatokra! :)

Bianka írta...

Mit nem adnék ha ilyen tehetségem lenne
csodás képek és csigák

Raindrop írta...

Egyetértek a többiekkel! :)
Ezek elképesztően jó fotók Ildinyó, és nagyon repes a szívem, hogy nekem küldöd. :)
Köszönöm szépen! Igazán!
Egyre jobban teljesedsz ki fotózás terén, zseniális ötleteid vannak amellett, hogy milyen különlegességeket sütsz/főzöl! :)

Ildinyó írta...

Niki
Nagyon szépen köszönöm! Nagyon aranyos vagy! Na jó, azért ennél vannak tökéletesebb (úgy értem élesebb, meg ilyenek) fotók... :D
Próbáld csak ki ezt a csiga-bigát, mert a datolya itt nagyon jól paszol a fahéjjal és igazán krémes és finom édes. :)

Bianka
Őszintén nagyon köszönöm! De mit nem adnál???? De hiszen ott van benned is!!!!! :)

Raindrop
Nagyon szívesen máskor is! :)
Aranyos vagy tényleg! Köszönöm szépen! :)
Amúgy komolyan mondom, ti adjátok az ihletet, az erőt! :)