2010. október 4., hétfő

Dhodak


Gyertek velem és utazzunk el a messzi Indiába ebben a borús időben, és kóstoljuk meg az egyik roppant különleges ételüket a Dhodakot, amely egy kókuszos-uborkás palacsinta. Nem kell megijedni, közel sem olyan furcsa, mint amilyennek hangzik! Sőt! Már nem is tudom mióta ki szerettem volna próbálni ezt is... Hát most itt volt az idő. Szerintem nagyon-nagyon finom! Egyetlen problémám volt vele, az is a tésztával. Nem volt olyan egyszerű bánni vele, elég könnyen szét tudott esni, ha nem figyeltem oda. De a végén már egész jól belejöttem a sütögetésbe! Gondolom a könnyű szétesést a tojás (na és a keményítő) hiánya okozza, de ennek ellenére én legközelebb is így fogom készíteni. Csak hogy a tradicióknál maradjunk! Legfeljebb annyit trükközök majd esetleg, hogy késes aprítóban kicsit finomabbra őrlöm a kókuszreszelék felét, így hátha jobb lesz a tapadás (nekem elég nagyszemű kókuszreszelékem volt, nem az a nagyon finom).
Ha olyan szerencsém van, hogy friss korianderem is van otthon, az is került volna bele (a tésztába is, és a mellé tálalt joghurtba is). De sajnos nem volt!



Hozzávalók (attól függően mekkora kis palacsintákat készítünk, kb. 20-24 db lesz belőle):
A palacsintákhoz:
  • 150 g búzadara
  • 150 g kókuszreszelék
  • 150 g uborka (csak félig meghámozva, nagylyukú reszelőn lereszelve)
  • 1 evőkanál barna nádcukor
  • 1 teáskanál só
  • kb. 2 evőkanál friss koriander
  • kevés olaj a sütéshez
A tálaláshoz:
  • natúr joghurt
  • kevés tejszín
  • só, friss, aprított koriander
  • kevés friss vagy szárított csilipaprika
A palacsintához valókat egy tálban összevegyítem, majd kb. 300 ml vizet öntök hozzá, és összekeverem. Palacsintasütőben mindig kevéske olajat hevítek, majd púpos evőkanálnyi adagokból kis palacsintákat sütök úgy, hogy lelapítgatom mindig a masszát. 1-2 perc bőven elég neki, mert gyorsan sül.
Tejszínes joghurttal tálalom, amelyet egy pici sóval is ízesítek, és ízlés szerint korianderzöldet is teszek hozzá (ha van). Ha bírjuk az csípőset - és gyerkőc sem eszik belőle -, egy kis friss, aprított, vagy szárított csilit is adhatunk hozzá.




10 megjegyzés:

Padparadsa írta...

Annyira szépek a fotóid! (már gondolkoztam rajta, kéne írnom egy bejegyzést a csillagjegyek és a fotózás témában...)
Nem tudom, kipróbálom-e, de ha elém teszik, biztos megkóstolom!

Ildinyó írta...

Padparadsa
Nagyon szépen köszönöm!
Írd meg, írd meg légyszi, én nagyon kiváncsi vagyok rá! :)
Nyugodtan próbáld csak ki! Komolyan mondom, semmi furcsa nincs benne, csak úgy hangzik! Tényleg! Abszolút harmonikusak benne az ízek! :)

Névtelen írta...

Oh de szépek és hangulatosak a képek! Ez a palacsinta pedig nagyon egzotikus, megbirizgálta a fantáziám rendesen!

Nikóca írta...

Drága Ildikém!

Fantasztikus, fantasztikus és fantasztikus! A képeid mindig gyönyörűek, teljesen elvarázsol a hangulatuk!

Ez a "finomság" tényleg elég különleges, és leginkább az ubi miatt tűnik furcsának, bár véleményem szerint az uborka ízesítés nélkül elég "semleges" zöldség, ami mindenféle fűszerezést elbír... Hozzáteszem, még nem próbáltam... :)

Puszi Nektek drágám, remélem jól vagytok!

Bianka írta...

Gyönyörű képek

Csibe írta...

Szívesen megkóstolnám!
A fotók pedig ismét csodaszépek, hangulatosak!

Kőrösi Mercédesz írta...

Micsoda csodákat lehet nálad olvasni (és nézegetni;)!!
Képzeld, most mindenem van hozzá itthon (kivéve a kiroandert, az baj??) és ha még szusz is marad bennem estére, olyan szívesen kipróbálnám!
Köszi:))

Ildinyó írta...

Pocak Panna
Köszönöm! :) Próbáld csak ki! Tényleg nem fura, csak annak hangzik! :)

Szia Niki
:D Köszönöm! Nagyon aranyos vagy!
Na, te pontosan leírtad azt amiről szó van! :) Az uborka elég semleges ízű és abszolút jól megfér akár a kókusszal is! Próbáld csak ki, mert szerintünk finom! :)
Sokszor puszillak én is! :) Ígérem írok is! Köszönöm a meghívót egyébként!

Bianka
Köszönöm! :)

Csibe
Ne tartsd vissza magad! Tényleg jó! :D

M
Örülök, hogy így látod! :)
Nekem sem volt most sajnos korianderem, de anélkül is ízlett. Elég semleges egyébként. Lehet picit több cukrot, vagy inkább sót beletenni esetleg, ha így ízetlennek tűnik valakinek (nekünk nem kellett).
Remélem marad szusz, mert kiváncsi vagyok, hogy ízlik-e... :D
Én köszönöm! :)

Raindrop írta...

Micsoda véletlen, épp most barangoltam a neten Indiában. :)
Khajuraho templomait néztem. :D
Gyönyörű fotók, és az indiai ételek kedvencek nálam, akárcsak a mexikói konyha.

Ildinyó írta...

Raindrop
Nagyon köszönöm! :) Az indiai konyhával én még csak ismerkedem, (nem sok mindent készítettem eddig még), de a mexikói nálunk is jöhet tutira. :)
Hűűű, azok a templomok azért nem semmik! :D Eszméletlenek azok a szobrok rajtuk! :D