2010. október 20., szerda

Csillagtök a krémlevesben


Még mielőtt megint egy édeséggel jönnék (már megint) - konkrétan a citromos linzerrel, aminek a töltéséhez a tegnapi levendulás almazselét használtam -, jöjjön egy leves. Csak hogy nehogy szó érje a ház elejét, és azt higgye bárki is, hogy csak édességeken él a családom... :) 
Az alábbi levesnek kapásból kétféle nevet is adtam. Tulajdonképpen egy egyszerű krémleves, de kapott egy puccosabb nevet is a hecc kedvéért: Burgonyás csillagtök-krémleves, füstös-fokhagymás petrezselyemmel és ropogós szalonnakockákkal (neki nem találtam kellően puccos nevet :) ). Hétköznapibb megfogalmazásban pedig az alábbi nevet adtam: Patisszonkrémleves krumplival, fokhagymás-petrezselymes zsírral, és sült szalonnával. Ugye mennyit számít a név? Nem hiába fáradoznak ezen annyit a jónevű séfek és éttermek... :)
Kedves Nővéreimtől "szedtem össze" 3 csillagtököt a minap, mert nem nagyon akaródzott nekik enni (kapták). Én meg gyorsan elkunyiztam tőlük és egy szép 1 kilós példányból kerekítettem egy ilyen finom levest. Tényleg egyszerű, gyorsan el is készül, és még nagyon finom is volt. Ennyi elég! Sok hasonló leves van már a blogon, de én nagyon szeretem az ilyen, egymagában is jóllakok vele leveseket. Meg különben is nagyon leveses vagyok, említettem már? :D
 

Hozzávalók:
  • 1 kg patisszon (ebből lehet több is, akkor a burgonyából vegyünk el, de valamennyi maradjon, mert az sűríti majd a levesünket)
  • 1/2 kg burgonya
  • 2 közepes fej hagyma
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • só, bors (ha zölségalaplével öntjük fel, csak kevés só kell)
  • pár evőkanál tejföl (vagy tejszín ízlés szerint)
  • kevés olívaolaj
  • 2 nagy marék apróra vágott petrezselyemzöld (nálam most a fagyasztóból)
  • 2 szelet füstölt szalonna, kicsi kockákra vágva
  • A tálaláshoz: nálam most pirított zsemle, de el is maradhat
A patisszont, a burgonyát és a hagymát megtisztítom, meghámozom, kicsire felkockázom. Kevés olajon elkezdem pirítani a hagymát, hozzáadom a burgonyát és a patisszont is, majd 2 gerezd összezúzott fokhagymát is, kissé sózom, borsozom és fedő alatt párolom pár percet. Felöntöm kb. 1 liternyi vízzel (vagy levessel) sózom (vagy natúr vegamixet adok hozzá), borsozom és puhára főzöm. Közben egy kisebb edényben ropogósra sütöm a szalonnát, majd szűrőkanállal lecsepegtetve a zsírt, kiszedem egy tálkába. A kiolvadt zsíron (ha túl sok, kiveszek belőle egy keveset), megfuttatom pár pillanat alatt a másik két gerezd összezúzott fokhagymát, sózom, borsozom, majd hozzákeverem a petrezselymet, elzárom alatta tüzet és lefedem. Ha a levesben megpuhult minden (kb. 15-20 perc bőven elég neki), hozzákeverek pár evőkanál tejfölt (én kb. 5 kanállal tettem bele) vagy tejszínt, egyet forralok rajta, majd botmixerrel alaposan simára, habosra és krémesre turmixolom. A tetejére pötyögtetett fokhagymás petrezselyemmel és a sült szalonnakockákkal tálalom.



11 megjegyzés:

chriesi írta...

Jól hangzik nagyon! Tetszik, ahogy össze van kötve a kenyér, ötletes!

Névtelen írta...

Ildinyó! Ez NAGYON, NAGYON fincsi lehet!!Ki kell hamar próbálnom... már el is "loptam" a receptedet...:-)!Era

egycsipet írta...

Jaj, de szép! :)
Na persze, biztosan az íze is csodás, de olyan szééép! :))

Bianka írta...

Nagyon hangulatos képek, finom lehet a leves

duende írta...

A csillagtök szerintem egyetlen igazán jó formája. :) Nem szeretem különösebben, de krémlevest már készítettem belőle - hasonlót - és az nagyon finom volt. :)

Ildinyó írta...

Chriesi
Köszönöm szépen! :)

Era
Finom volt tényleg! :) Annak örülök a legjobban, ha ki is próbálják a receptjeimet! :))

egycsipet
Köszönöm! :))

Bianka
Köszönöm! Egyszerű, de tényleg finom! :)

Duende
Igen-igen! :D
Megkerestem a tiédet, és hűűű, nagyon jó! Tetszik az a gerslis sűrítés! És az a petrezselymes olaj... mmm... :)
Igen, lehet nálam is jó lett volna az olaj a petrezselyemhez, de a sült szalonnát is odakívántam és nem akartam, hogy veszendőbe menjen a kisült zsírja. :)

duende írta...

Nehogy! :)) A petrezselyemzöld isteni kissé megsütve. Felturbózza az ízét és ha még szalonnazsír is... Még jobb! :)

Dia írta...

Micsoda fotók! És a leves sem semmi!

Ildinyó írta...

Duende
:D Akkor jó!

Dia
Köszönöm szépen! :)

yoli írta...

Elkészítettem! Remek recept, köszönöm!:) Én fél adagot csináltam.

Ildinyó írta...

Kedves Yoli!

Örülök, hogy ízlett! Én köszönöm, és azt is, hogy megírtad. :)