2009. április 16., csütörtök

Spenótos-túrós penne csőben sütve


Ez az étel is sokkal gyorsabban elkészült volna, ha nem friss spenóttal készítem. De annyira kellette magát a boltban. Egyébként tényleg gyors ebédnek indult és ezek voltak otthon a hűtőben. A tésztát mindig szeretjük. Különösen azt, hogy millióféleképpen elkészíthető. A spenótot meg már muszáj volt elhasználom és a túró is ott kellette már magát. Különben is azt olvastam (nem mintha negatív képet akarnék festeni róluk, mert mindet imádom), hogy az oxálsav, ami természetes alkotórésze egyébként a sóskának, a spenótnak, a céklának és a rebarbarának megköti a kálciumot a szervezetben, ezáltal elvonja azt. Ezért érdemes őket nagy kálciumtartalmú étellel együtt főzni. A spenót másik felét meg a Csöppségemnek készítettem el egy kis bulgurral. Később majd ez is jön még egyéb csöppeknek való kajákkal együtt.

Hozzávalók:
  • 500 g penne tészta
  • 250 g friss spenót
  • 250 g túró
  • 3 tojás (a kisebből)
  • 2 kicsi dobozos tejföl (de lehet egy nagy is, hogy egy kicsit szaftosabb legyen)
  • olívaolaj és kb. 2-3 evőkanál vaj
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 3 szál újhagyma
  • só, frissen őrölt bors és szerecsendió
  • a tetejére némi reszelt sajt
A tésztát megfőzzük, majd hideg vízzel leöblítjük. A spenótot megtisztítjuk, feldaraboljuk, majd forrásban lévő sós vízbe dobjuk és pár percig blansírozzuk, főzzük. Kb. 1 evőkanál vajon és némi olívaolaj keverékén elkezdjük pirítani az apróra vágott (vagy összenyomott) fokhagymát, majd hozzáadjuk a szűrőn lecsöpögtetett spenótot és pár perc alatt összerottyantjuk. Ha már jónak ítéljük, levesszük a tűzről és hozzákeverjük a maradék vajat (hogy jó krémes legyen). Összekeverjük a túrót, a tejfölt és a tojást, hozzáadjuk a spenótot, majd az egészet sózzuk, borsozzuk, reszelünk bele szerecsendiót, majd belekarikázzuk az újhagymát is. Végül a túrós masszát összekeverjük a tésztával és az egészet egy olajjal kikent tűzálló tálba tesszük. Megszórjuk reszelt sajttal, majd előmelegített sütőben, légkeverésen 170 (sima sütés kb. 190 fok) kb. 35-40 percig sütjük.

4 megjegyzés:

Nikóca írta...

Drága-drága Ildi!

Most olyan ételhez hoztad meg a kedvem, amit szerintem sosem sütöttem volna meg magamtól... Csináltam már göngyölt húst spenóttal tekerve, úgy imádjuk, de tésztával még nem próbáltam, most viszont meghoztad a kedvem hozzá... Kari szerencsére mindent megeszik, és azt hiszem ilyesminek is nagyon fog örülni!
Köszönöm az újabb tippet, jó ide bejönni! :)

Puszillak!

Ildinyó írta...

Aranyos vagy nagyon! Örülök, hogy megnyerte a tetszésed! Egyébként régebben többször csináltam már hasonlót, de túró nélkül (most ezt muszály volt már elhasználni), és azt nagyon szerettük. Ha jól emlékszem talán besamellel készítettem...
Puszi Neked!

Ági, aki főz írta...

Ami a pici etetését illeti, nagyrészt egyetértek veled, bár az én leveseimből simán lehet egy 1 évesnek adni, annyira sótlanul főzök.

Ildinyó írta...

Kedves Ági!
Gondolom véletlenül került ide a megjegyzésed, de sebaj, megtaláltam. Irigylem azokat, akik nem sósan főznek... Én sem sózom agyon az ételeket, inkább csak fűszeresebbek és legtöbbször elég más dolgot eszünk, mint amit lehetne adni neki...
Üdv