2009. április 11., szombat

Húsvéti fűszeres-mézes keksz, és már megint a céklapor...


Kissé megkésve bár, de törve nem... Csak egy gyors kis keksz. Amiből igazából húsvétra már nem is nagyon maradt, mert annyira ízlett mindenkinek, hogy már csak pár darab árválkodik a sütisdobozban (igaz nem is volt egy hatalmas mennyiség). Előre leszögezem: nem puha mézes puszedli, hanem szerintem leginkább a svéd pepparkakorra hasonlító keksz lett az eredmény. És itt meg a máznál estem megint kísértésbe, és festettem meg egy részét céklaporral... Ja, és így néz ki a díszítés, ha egy rosszcsont gyerek rángatja közben az ember lányának a lábát... Nem valami művészi... Leginkább egy gyerekrajzhoz hasonlít...

Ezúton kívánok Mindenkinek nagyon vidám és örömteljes húsvéti ünnepeket!
Hozzávalók:
  • 200 g sima liszt
  • 100 g fehér rozsliszt
  • 1 csipet só (na meg szeretet)
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál mézessütemény fűszerkeverék
  • összesen 1-1,5 teáskanálnyi őrölt bors, őrölt kardamom, őrölt fahéj
  • 100 g vaj
  • 100 g barnacukor
  • 2 tojás lazán felverve 4 evőkanál mézzel
A liszteket átszitálom a sütőporral és a fűszerekkel, hozzáadom a sót is. A vajat beledarabolom, majd elmorzsolom vele, végül hozzáadom a mézes tojást is, és tésztává gyúrom. Előfordulhat, hogy kell még ehhez a művelethez egy kis liszt. Nekem kellett. Nem szűkséges pihentetni, de nem is árt neki. Minden esetre, amíg az egyik felével dolgozom, a másikat beteszem a hűtőbe. Lisztezett deszkán vékonyra nyújtom, majd 170 fokra előmelegített sütőben kb. 10-15 perc alatt megsütöm. A tetejére sima porcukorból és forró vízből készült mázat tettem, aminek egy részét a már említett céklaporral színeztem meg. Fényesre kevertem az egészet, majd zacskóba töltöttem, aminek a csücskét egy picit levágtam és ezzel díszítettem a kekszeket.


4 megjegyzés:

duende írta...

De szépek! Én is ilyen kekszet terveztem, csak nem volt türelmem meg időm rá... Pedig olyan édesek! :)
Kellemes locsolóvárást! :))

Ildinyó írta...

Nagyon kedves Tőled, nagyon köszönöm szépen! Én már legfeljebb csak jövőre tudok kellemes locsolóvárást kívánni, mert kicsit későn olvastam a megjegyzésed!

Nikóca írta...

Drága lldi!
Gyönyörűek ezek a kekszecskék, és egyáltalán nem gondolnám, hogy a kiskrapek cibálta a lábad, ugyanis a díszítés is osztályon felüli... :)
Biztosan isteni finomak is lettek!
Puszi Nektek!

Ildinyó írta...

Köszi Niki!
Drága vagy, mint mindig!!!!
Pusz