2012. szeptember 10., hétfő

Túrótorta kicsit másként


Még vagy egy évvel ezelőtt készítettem egy ehhez hasonló tortát, és akkor le is jegyzeteltem a receptet, de fotót nem sikerült készíteni róla, így elmaradt a blogra való felkerülése. Most újra elkészítettem, egy picit változtattam is rajta és egy nagyon finom reformos, szaftos túrótorta lett belőle. És csak hogy elképzeljétek mennyire jó túrós: Anyukám, aki nem szereti a túrót (és semmilyen tejterméket) megkóstolta azért, és azt mondta nem ízlik neki, mert túl túrós... :)))

Reform túrótorta
Hozzávalók (kb. 16 szelethez):

  • 5 tojás
  • 150 g nádcukor vagy xilit
  • 2 evőkanál méz
  • csipet só
  • 500 g túró
  • 150 g joghurt (1 kicsi dobozos)
  • 1-1 evőkanál reszelt, cukrozott narancs- és citromhéj
  • 150 g zabpehely liszt (zabpehely késes aprítóban liszt finomságúra dolgozva)
  • 1 nagy banán
  • 2 kisebb alma
  • 1 nagy sárgarépa

Egy kb. 25 cm-es kapcsos tortaformát kikenünk vajjal és megszórjuk kukoricaliszttel. A sütőt előmelegítjük 180 fokra (én légkeverésen sütöttem 160 fokon). 
A tojásokat szétválasztjuk, majd a fehérjét egy csipet sóval kemény habbá verjük. A tojások sárgáját habosra keverjük a cukorral és a mézzel, majd hozzákeverjük a vajat is. Végül beledolgozzuk a túrót és a joghurtot is, majd az egészet egy botmixerrel simára turmixoljuk. A zabpehelylisztbe belekeverjük a megtisztított, lereszelt sárgarépát, a szintén meghámozott, felkockázott almát és a banánt is, majd összekeverjük a túrós-tojásos masszával. Legvégül a habbá vert tojásfehérjét forgatjuk bele. Az előkészített formába simítjuk a tésztát, majd előmelegített sütőbe kb. 55 percig sütjük (55-60 perc, sütőfüggő!). Jól lehűtve a legfinomabb!

Tipp:
Én most egy sárgarépás-mandulás almadzsemet tálaltam még mellé, amelynek a receptje itt található

Nincsenek megjegyzések: