2011. február 27., vasárnap

Spenótos bulgurral töltött gombafejek


Egy egyszerű, ám annál nagyszerűbb vegetáriánus fogás. Ha kisebb gombákból készítjük, akár előétel is válhat belőle. Szerintem semmi plusz köretet nem igényel már, hiszen a töltelék lényegében betölti ezt a szerepet. Én friss zöldségekkel tálaltam: uborka, paradicsom... stb. stb. A töltelékként használt gombás-spenótos bulgur akár önmagában is nagyon finom, vagy köretként használva.

Hozzávalók:
  • kb. 8 nagy, tölteni való gomba
  • 2 dl bulgur
  • kb. 600 ml víz (vagy zöldségleves, de akkor már só nem kell)
  • só, bors
  • 1 kicsike fej hagyma (még jobb, ha póréhagymát használunk hozzá)
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 1 mokkáskanál szárított vargányapor (el is maradhat)
  • kb. 160 g fagyasztott, blansírozott spenótlevél (én pl. a Tesco-ban találtam ilyen, ez kis gombócokban van lefagyasztva, de már a piacon is láttam, hogy van, igaz kissé drágán még)
  • olívaolaj
  • a tetejére kevés reszelt saj, és zsemlemorzsa
A bulgurt felöntöm a vízzel, ízesítem kevés sóval (ebbe is nyomhatunk akár 1 gerezd fokhagymát), felforralom, fedő alatt főzöm kb. 10 percig, majd lefedve a meleg tűzhelyen még 10 percig állni hagyom. Közben a sütőt előmelegítem 200 fokra. A gombákat megtisztítom, száraikat kivágom, hogy kissé üregesek legyenek. A hagymát és a fokhagymát felaprítom, majd kevés olajon megfuttatom kissé, rádobom a felaprított gombaszárakat is. Sózom, borsozom kissé, hozzáadom a gombabort is, és pár percig párolom, pirítom. Ekkor hozzáadhatjuk a spenótot is, amit elég már csak pár perc alatt összemelegíteni vele. Végül mehet hozzá a bulgur is, amivel alaposan keverjük össze. Töltsük meg vele a gombákat, szórjuk meg reszelt sajttal, kevés zsemlemorzsával, majd locsoljuk meg mindegyiket egy kevéske olívaolajjal. Tegyük sütőbe és kb. 20 perc alatt süssük szép aranybarnára. Én az utolsó 5 percre bekapcsoltam a sütő grillezős részét is, hogy még jobban és ropogósabbra piruljon a teteje.

Tipp: Másik Felem mikor ette, megjegyezte, hogy tehettem volna hozzá még valamit, hogy ne essen szét a töltelék, miközben esszük. Szerintem nem zavaró (igazából ő sem azért mondta), de ha nem akarjuk, hogy szétessen, keverjünk a kész, kissé kihűlt spenótos bulgurhoz 1 tojást is.

Nincsenek megjegyzések: