2010. június 11., péntek

Hidegen tálalt kapros-paradicsomos cukkinikrémleves

Mondtam már, hogy bírom a meleget? Tényleg! Nekem semmi bajom nincs ebben az időjárásban. Viszont azért nekem is jobban esik ilyenkor valami hűsítőbb, hidegebb étel, mondjuk ebédre, a forró húsleves helyett. Ma pl. ez a leves készült. Melegnek indult, de aztán egy kád hideg vízben végezte, aminek köszönhetően már sokkal frissítőbb lett az eredmény. Bár megjegyzem, szerintem azért langymelegen sem rossz, mondjuk egy hűvősebb időben. Hozzá pedig akár pirított kenyérkockát is készíthettem volna, mint ahogy a korábbi leveseimnél is tettem. De nagyon megtetszett Dolce Vita kenyérrudacskája, így most ilyen formában készült hozzá a levesbetét.   

Hozzávalók:
  • 1 közepes hagyma (lehet lila is), felaprítva
  • 3 duci gerezd fokhagyma, összenyomva
  • 3 közepes cukkini, felkockázva
  • pár salátalevél, összetépkedve (ez csak azért, mert éppen volt, amúgy ki is maradhat)
  • 1 nagy dobozos joghurt
  • 3 közepes paradicsom, felkockázva
  • aprított kapor, só, bors,
  • olívaolaj
A tálaláshoz: paradicsomkockák, kapor, pirított kenyérkocka (vagy rúd :) )

A hagymát kevés olajon megfuttatom, rádobok 2 gerezdnyi fokhagymát is, majd jöhet a cukkini, amit pár percig pirítok, végül hozzáadom a salátát, és a paradicsomot is. Felöntöm annyi vízzel, amennyi éppen ellepi, sózom, kissé borsozom, majd felforralom és pár percig főzöm (de csak épphogy összeérjenek az ízek). A joghurtot kikeverem a kaporral és a maradék fokhagymával, majd hozzáöntöm a leveshez. Egyet forralok rajta, majd botmixerrel, vagy turmixgépben alaposan elturmixolom. Át is lehet passzírozni.
A kenyérrudacskákhoz én most egy megszikkadt cipókenyeret használtam fel, amit sóval és szárított bazsalikommal fűszereztem, és egy serpenyőben felhevített olajban pirítottam meg.  

7 megjegyzés:

Vajda János írta...

A mai napot én is egy kád hideg vízben végeztem, egész nap a napon fotózam, rendezvényt. Kipárolgott beéőéem mindent. Ez a leves biztos qurva finom (bocsika), de egy hideg sörre vágyom, csak elvégzem a restanciát.

duende írta...

Jöhet Ildinyó! :)
Zöldségleves nekem bármikor, bármilyen! Nagyon guszta!

Ildinyó írta...

János
Húúúú, az durva lehetett... Nem csodálom. Mármint a kipárolgást. :)
A leves tényleg az volt. :))) A sört én inkább kihagyom. Bár egy jéghideg, alkoholmentes (igen-igen, ebből viszont szűz változat), citromos, vagy almás (úgy igazi csajosan) jöhetne... :D

Duende
Igen én is így vagyok! :) Pláne ilyen nagy melegekben, jó hidegen... :) A Te uborkalevesed ihletett meg egyébként... :)))

Felhőlány írta...

Zöldséglevesre én is vevő vagyok... Próbálom megszokni ezt a hirtelen meleget, mást sem ettem a hétvégén, mint hideg levest... :) Nagyon tetszik a Tiéd is!

mezeiorsi írta...

Én is megcsináltam. Bár kaporhoz nem jutottam, a paradicsomkockákat meg Virág ete meg mielőtt a levesbe kerülhetett volna, de így is igazán gazdag ízű levest kaptam. Ízlett a férjemnek is(aki egyáltalán nem szereti ha nem darabos a leves) és még Marci fiam is megkostolta, aki ilyenekbe bele sem szagolt eddig. Köszi az ötletet.

Ildinyó írta...

Felhőlány
Én is, én is! :))) Sőt minden levesre! Most vettem csak észre a kommented, és most viszont meg már írtó ideg lett, úgyhogy most v.mi meleg jöjjön... :) Köszönöm szépen! :)

Ildinyó írta...

Szia Orsi!
De jó! Nagyon örülök, hogy ízlett mindenkinek! Nagyon szívesen máskor is!!! :))) Millió puszi Nektek.