2009. április 8., szerda

Csirkemell argentin grillfűszerrel, sárgarépás-hagymás káposztasalátával


Ez volt a mai ebéd. Napsütésben, teraszon elfogyasztva. Frissítő jeges, citromos vízzel leöblítve, ebben a kora nyári időben. 

Hozzávalók:
A húshoz:
  • kb. 40 dkg csirkemell filé
  • argentin grillfűszer (készen is lehet kapni, de otthon sem bonyolult elkészíteni: só, fűszerpaprika, vöröshagyma granulátum, fehér bors, chili, kakukkfű, oregáno, kurkuma)
  • olívaolaj
A csirkemellet kettévágom úgy, hogy 2 szeletet kapjak mindegyikből. Nekem így összesen 6 szeletem lett. Megkenem egy kevés olajjal, majd befűszerezem a szeleteket és hűtőbe teszem egy rövid időre, hogy pácolódjon egy kicsit. Felhevítek egy serpenyőt, öntök bele kevés olajat, beleteszem a csirkemelleket, majd visszaveszem a lángot és megsütöm. Én nem szeretem szárazon, szerintem pár perc alatt megsül.

Az amerikai káposztasalátához (ez volna a coleslow saláta): 
  • 1 kisebb fej káposzta (vagy egy nagyobbnak a fele)
  • 1 kisebb fej hagyma
  • 2 közepes sárgarépa
  • só, frissen őrölt bors
  • kevés citromlé
  • kb. 1 nagy dobozos tejfölnek a fele
  • kb. ugyanennyi majonéz
  • kevés porcukor
A káposzta torzsáját kivágom, majd gyufaszál vastagságúra vágom, vagy legyalulom (vagy még egyszerűbb, ha van egy robotgépem, ami mindezt elintézi pár pillanat alatt). A hagymát nagyon finomra vágom, vagy azt is lereszelem és a káposztához keverem. Az egészet besózom, kevés citromlevet csurgatok rá, majd kb. 1-2 órát állni hagyom. Ezek után a levet, amit eresztett leöntöm róla (én ezt totál elfelejtettem), majd nagy lyukú reszelőn hozzáreszelem a megtisztított sárgarépákat is. Elkeverem a tejfölt a majonézzel, picit sózom és borsozom, és ízlés szerint teszek hozzá kevés porcukrot. A sóval vigyázzunk, mert a káposzta ugye már egy kicsit sós, ezért azt inkább utólag tegyünk még hozzá, ha szükséges. Az öntetet keverjük hozzá a salátához, majd tegyük hűtőbe pár órára, hogy összeérjenek az ízek. Én csak így ettem a kettőt együtt. De ha valaki kíván még hozzá más köretet is, akkor szerintem a sült burgonya illene hozzá talán a legjobban. Vagy esetleg pita. Csak hogy abszolút keveredjenek a különböző népek ételei.

Nincsenek megjegyzések: