2009. január 27., kedd

Sajtos-tojásos lepény

Ez tulajdonképpen a török pide, amit már a múltkor is készítettem, de nekem annyira bejött, hogy még tovább fejlesztettem, merthogy eredetileg a tészta recepje Nigellától származott, de a sajtos-tojásos feltétet én kutyultam össze hozzá. Sőt, most a tésztát is másképpen készítettem egy kicsit. Nekem ez nagyon bejött ehhez a feltéthez. A rétesliszt miatt sokkal egyszerűbb vékonyabbra nyújtani a tésztát, és a végeredmény is sokkal könnyedebb lesz. Mostanában hasonlóan állítom össze egyébként (már ami az arányokat illeti) a kenyértésztámat is (később erről is szó lesz majd). Fotó most nem készült, mert ugyanúgy nézett ki, mint a múltkor, talán egy kicsit jobban megsütöttem.

A tészta:
  • 150 g kenyérliszt (vagy sima liszt, de akkor mehet bele 1 evőkanál sikér is)
  • 100 g graham liszt
  • 250 g rétesliszt
  • 7 g instant szárított élesztő
  • 2 teáskanál só
  • 2 evőkanál joghurt
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • kb. 3 dl meleg víz
A száraz összetevőket összekeverjük egy nagyobb tálban, majd külön a nedves összetevőket is. Végül egy villa segítségével fokozatosan adagoljuk a liszthez a folyadékot, majd ha már a villával nem megy a meló, elkezdünk kézzel dolgozni (nem saját ötlet Jamie Oliveré, de tényleg beválik). A tetejét kissé beolajozzuk, majd a duplájára kelesztjük. Én sütőben, 40 fokon, így kb. 1 óra. Kiütögetjük belőle a levegőt, majd kb. teniszlabda méretű darabokat szakítunk le belőle és ovális lepényeket formázunk belőle, amiknek az oldalát felsodorjuk kissé, hogy majd megtartsa a feltétet. Sütőpapírral bélelt tepsikre tesszük, majd 10 percet pihentetjük.
A sajtos-tojásos feltéthez:
Eddig én ezt mindig össze-vissza csináltam, mert általában volt húsos feltét is, tehát nem vagyok biztos benne, hogy az alábbi mennyiség elég, de valami ilyesmi adag kell. Legfeljebb ha kevés, mert ez sok biztos nem lesz, ütünk hozzá még egy tojást.
Szóval:
  • 3-4 nagy marék reszelt sajt (nagylyukú reszelőn reszelve)
  • 3-4 tojás
  • kb. 1-2 evőkanál tejföl (vagy tej) a lazításhoz, de ne legyen túl folyós a massza, mert akkor nehéz a tésztán tartani
  • szerecsendió (frissen reszelve)
  • só, bors
  • fokhagymagranulátum (csak hogy ne legyenek benne zavaró fokhagyma darabok)
A reszelt sajthoz hozzákeverjük a fűszereket, ráütjük a tojásokat, lazítjuk egy kis tejföllel, majd villával kissé elkeverjük, de nem kell alaposan, és már mehet is a tésztára. A tészta szélét beolajozzuk, vagy egy kis olvasztott vajjal megkenjük, majd előmelegített sütőben, 210-220 fokon megsütjük.

Nincsenek megjegyzések: